BIHAMK uspostavlja prvi eko vozni park za pomoć na cesti

BIHAMK uspostavlja prvi eko vozni park za pomoć na cesti

Autor: -

Bosanskohercegovački auto-moto klub BIHAMK uskoro bi cijeli svoj vozni park mogao zamjeniti ekološki prihvatljivijim vozilima, sve u cilju očuvanja ekologije i čovjekovog zdravlja.

Krajem prošle godine BIHAMK je zvanično promivisao i pustio u rad šest novih patrolnih vozila opremljenih po najstrožijim evropskim standardima, sa motorima norme Euro 6, kao i eko vučno vozilo za pomoć na cesti koje se pogoni ekološkim gorivom, tačnije prirodnim plinom.

Edo Memišević, stručni saradnik za pomoć na cesti, za Akta.ba je kazao kako ovakva vozila s pogonom na prirodan plin predstavljaju čist i efikasan način korištenja vozila, a osim ekološkog imaju značajan i finansijski efekat, koji se ogleda kroz nižu cijenu u odnosu na konvencionalne vrste goriva kao što je benzin ili dizel.

“Puštanjem u rad novih vozila, znatno će se unaprijediti kvalitet usluge pomoći na cesti, a doprinjet će smanjenju zagađenosti zraka od cestovnih motornih vozila i to najviše u užim gradskim zonama, koje su u značajnoj mjeri opterećene zagađenjem koje potiče od vozila”, kaže Memišević, dodajući da je ovo samo jedan u nizu koraka ka očuvanju okiliša, te da u narednom periodu planiraju izvrši nabavka sličnih ekološki prihvatljivih vozila koja će zamijeniti već postojeća vozila sa konvencionalnim pogonom, a kao glavni cilj postavlja se uspostava “Eko voznog parka pomoći na cesti”.

U Evropi je primjetan pozitivan trend korištenja vozila pogonjenih prirodnim gasom i to najviše u užim gradskim zonama, koje su u značajnoj mjeri opterećene zagađenjem koje potiče od vozila koja koriste konvencionalna goriva.

Planovi Evropske unije, da do 2020. udio gasa u saobraćaju bude 10 posto, potaknut će veće korištenje CNG-a, a ovo gorivo se prihvaća kao karika između klasičnih i hibridnih vozila koja koriste električnu energiju.

Većina svjetskih autoindustrija već proizvodi vozila koja su tvornički prilagođena korištenju benzina i CNG-a kao bivalentna ili samo kao monovalentna vozila, prenosi Akta.

BIHAMK kao društveno odgovorna i ekološki osvještena kompanija, 2013. godine zvanično je  promovisala i pustila u rad svoje prvo vučno eko-vozilo u BiH na plinski pogon CNG – compressed natural gas kao i punionicu za punjenje navedenog vozila prirodnim gasom.

Danas BIHAMK posjeduje dva ovakva eko vučna vozila od kojih je jedno stacionirano u Sarajevu dok je drugo vučno vozilo stacionirano u Tuzli. Kupovinu eko-vozila finansijski je pomogao Fond za zaštitu okoliša FBiH. Memišević kaže da ekološka osviještenost uz smanjenje troškova eksploatacije pri većem broju prijeđenih kilometara, u odnosu na vozila s konvencionalnim gorivima, neki su od glavnih motiva koji su mnoge transportne flote, komunalne kompanije, kompanije za dostavu, kao i BIHAMK navele na odluku o uvođenju CNG vozila u vozne parkove.

“Prema internim procedurama naše kompanije, prilikom nabavke vozila i opreme uvijek je posebna pažnja usmjerena ispunjenje strogih ekoloških normi. Također prilikom nabavke elektronskih uređaja i opreme, uvijek se biraju proizvodi koji su energetski efikasni sa minimalno oznakom A i A+, dok se interna, a sve više i externa, komunikacija obavlja putem emaila, internih web i android/iOS aplikacija”, govori Memišević.

Pojašnjava kako se i edukacije uposlenika organizuju i realizuju uz pomoć računara i video linkova, također komunikaciju sa vozačima i mehaničarima obavljaju putem navigacionih uređaja u vozilima, koristi se online oglasna tabla, komunikacija uposlenika je omogućena i putem nove web aplikacije a sve sa ciljem smanjenja utroška električne energije i troškova putovanja.

“Ono što je važno za istaknuti jeste da je zaštita okoliša, kroz inovacije i upotrebu savremenih informaciono-tehnoloških rješenja veoma bitan segment u poslovanju naše kompanije”, govori Memišević.

Kaže kako ovakav način poslovanja i zaštite okoliša sve više prepoznaju i korisnici njihovih usluga, a dokaz tome je kontinuirani rast broja članova BIHAMK-a u prethodnih nekoliko godina, pa su tako u 2018. zabilježili preko 50.000 aktivnih članova.