Deset škola u TK dobilo gusjeničare za učenike sa invaliditetom

TV SLON UZIVO RADI OSLON UZIVO

Osmijeh na licu osobe sa invaliditetom, učenika Prve osnovne škole Srebrenik najbolje oslikava važnost današnje aktivnosti u ovoj obrazovnoj ustanovi. Predstavnici međunarodne organizacije ”Save the Children” donirali su takozvane Roby gusjeničare ovoj i još devet škola na području Tuzlanskog kantona. Riječ je o spravama kojima se savladavaju arhitektonske prepreke. U Prvoj osnovnoj školi Srebrenik obrazuje se 12 učenika osoba sa invaliditetom, od čega je njih troje u potpunosti nepokretno i ovo je samo jedna od škola koja nema ugrađen lift, pa samim tim osobe sa invaliditetom nisu u prilici doći do učionica na spratu.

”Da budem iskren, do sada nismo imali priliku da takva naša djeca idu na drugi sprat naše škole, jer im to nismo mogli omogućiti. Mi jesmo u fazi izrade projekta lifta koji će biti striktno vezan za tu djecu, ali donacijom ovog mobilnog gusjeničara mi smo zaista u ovoj početnoj fazi riješili taj ogromni problem koji smo imali”, kaže Haris Mehmedović, direktor Prve osnovne škole Srebrenik.

Donacija mobilnih gusjeničara za škole u Tuzlanskom i Sarajevskom kantonu dio je projekta međunarodne organizacije ”Save the Children” čiji je cilj poboljšati i unaprijediti pristup inkluzivnom obrazovanju za djecu u BiH.

”Donacija gusjeničara zapravo doprinosi prevazilaženju ovih osnovnih fizičkih barijera koje sprečavaju djeca da uopće priđu obrazovnim ustanovama, i ne samo djecu, već i njihove roditelje i druge korisnike škola”, navodi Aleksandra Babić Golubović, savjetnica za javno zagovaranje organizacije Save the Children.

U Tuzlanskom kantonu dodijeljeno je deset gusjeničara za deset škola, te isto toliko u Kantonu Sarajevo. Vrijednost donacije je nešto više od 160 hiljada KM. Projekat osim donacije mobilnih gusjeničara podrazumijeva i prilagođavanje prostora osobama sa invaliditetom, što je slučaj sa Prvom osnovnom školom Srebrenik. U ranijem periodu u okviru istog projekta uređen je toalet, odnosno prilagođen učenicima sa invaliditetom. Projekat se inače provodi uz podršku resornog kantonalnog ministarstva.

”Tuzlanski kanton je lider u inkluziji, to je nepobitno kada je osnovno obrazovanje u pitanju. Ja imam namjeru putem implementacije Strategije koju smo usvojili prošle godine da nastavimo sa ovom implementacijom i u srednjim školama, kako bi otklonili i ove komunikacijske arhitektonske barijere koje učenici imaju u školama, a ne samo to, nego i prilagodili nastavne planove i programe odnosno kurikulume učenicima sa posebnim obrazovnim potrebama”, riječi su Zlatana Muratovića, ministra obrazovanja i nauke TK.

Strategija za uključivanje djece s poteškoćama u obrazovanje u Tuzlanskom kantonu predstavlja osnovni pravac za adekvatniji sistem inkluzije i omogućava da se krene u sve reformske procese u ovoj oblasti. U ovoj i narednoj godini, kako nam navode iz organizacije ”Save the Children”, nastavljaju rad sa resornim kantonalnim ministarstvom, odnosno kreću u proces reforme specijalnog obrazovanja, zavoda za obrazovanje.