Druga noć TKT Fest 2020: Monodrama‘‘Školjka šumi‘‘ autora Slobodana Novaka

TV SLON UZIVO RADI OSLON UZIVO

Promocijom monografije nastale povodom obilježavanja 40 godina umjetničkog rada glumca, profesora, reditelja i producenta Vlade Keroševiča otvoren je 18. TKT Fest. Svečanim uvodom publici se tradicionalno obratio Vlado Kerošević istakavši da je pozorište ‘‘puno‘‘ unatoč tome što se unutra prema propisanim mjerama nalazio mali broj publike. Istakao je postojanje Teatra kabare Tuzla kao jedinog alternativnog profesionalnog teatra u Tuzli, koji nije ostvario budžetsko finansiranje iako je višekratno potraživano, ali je svojim pristupom, radom i rezultatima ostvario prepoznatljivo ime u regiji. Teatar kabare će nastaviti nositi luču svjetlosti umjetnosti i nastojati da u ovim teškim vremenima svojim djelovanjem preživi. Promotori Marica Petrović i Srđan Vukadinović istakli su važnost umjetničko – pedagoškog rada Vlade Keroševića koja se od 1979. godine do danas nalazi u monografiji, te sveobuhvatnost žanrova ali i pisaca od antike preko klasičnih dramskih dijela do savremenih i domaćih autora u kojima je Kerošević obilježio svoju karijeru.

Nakon promocije monografije odigrana je predstava ‘‘Šta se bijeli u gori zelenoj‘‘ nastaloj u produkciji Teatra kabare Tuzla, Studentske scene ADU Tuzla i Art centra Ankata. U predstavi su igrali: Feđa Zahirović i Sadika Kahrimanović.

Na drugoj večeri TKT Fest-a 2020. odigrati će se pedstava “Školjka šumi” prema motivima romana ‘‘Izvanbrodski dnevnik‘‘ Slobodana Novaka. Ova monodrama je nastala u produkcij Teatro VeRRdi iz Zadra, režiju potpisuje Hrvoje Korbar, skladatelj Stanko Juzbašić, a u predstavi igra Maruška Aras koja je za izvedbu ove predstave dobila nagradu stručnog žirija za glumu i za izuzetne i zaboravljene scenske slobode na Be:femon festivalu monodrame u Bečeju 2020. godine.

Riječ redatelja

Hrvoje Korbar

 

U tekstu O drugim prostorima, Michel Foucault psihijatrijske klinike, staračke domove, zatvorske ustanove naziva heterotopijama otklona, drugim prostorima/prostorima Drugoga, onih čije ponašanje odstupa od uobičajenog prosjeka ili norme. Junak Izvanbrodskog dnevnika Slobodana Novaka, Magister in farmacia, kojemu – eto – ni imena ne znamo,  čovjek je koji putuje upravo u prostor otklona – u psihijatrijsku ustanovu, koju naziva i svojim posljednjim utočištem.

 

Ako ćemo se složiti da su granice jezika i granice spoznaje, Novakov Magistar pleše upravo tim granicama, neumorno se zabavljajući jezikom i njegovim zadatostima, riječima i njihovim mnogostrukim značenjima, stvarajući tekstualnu partituru koja – poput jezika Preradovićeva roda – zvoni, zveči, zuji, zveči, šumi, grmi, tutnji i huči.

 

Pripovijedajući u prvom licu, protagonist jezikom (ra)stvara svijet, a taj svijet promatramo kroz omiljeni srednjovjekovni i renesansni topos obrnutog svijeta (mundus inversus). U takvom obrnutom svijetu, utočište više nije otok, u imaginariju inače gotovo istovjetan s pojmom utopije, već umobolnica, a maska ludosti omogućava da se izbjegne ideologija šutnje, da se kaže i ono što nije oportuno reći.

 

Središnji dio romana, podnaslovljen Školjka šumi, ujedno je i okosnica ove adaptacije. U vlaku, još jednom od drugih prostora – prostoru prijelaza, Magistar se poigrava svojim pratiteljem, općinskim funkcionarom Sirenom, zaduženim da ga izruči u psihijatrijsku ustanovu. Otimajući mu dokumente i uputnice koji potvrđuju njegovu dijagnozu, naš junak upleće se u igru tako tipičnu za poetiku apsurda, u kojoj se više ne zna tko je od njih dvojice – lud. Dokumenti lako gore i nestaju – a identiteti, uloge i funkcije koji su njima uspostavljeni jednako su nestalni kao i sam papir.

 

Da rukopisi pak ne gore, potvrđuje inicijativa glumice Maruške Aras da upravo monodramskom adaptacijom Novakovog romana kojom odzvanja tvrdnja da je svaka diploma ujedno i dijagnoza završi svoj studij i započne profesionalni život, udahnjujući tako jednom od klasika hrvatske književnosti dvadesetog stoljeća, zapamćenom i po nizu antologijskih kazališnih i filmskih adaptacija, novi život. Novakov Izvanbrodski dnevnik polazište je za uzbudljivu i vehementnu glumačku igru, koja nas, ukazujući nam obrnuti svijet, podsjeća da ludilo nije samo medicinska dijagnoza, već, kao i pojam normalnog (bilo ono staro ili novo), pitanje društvenih odnosa, ideologije i moći.

 

XVIII TKT Fest – dani akademskog teatra 2020. se odvija pod motom ‘‘Punoljetstvo na margini‘‘ i trajati će od 28.11. do 02.12.2020. godine. Pokrovitelji Festivala su BH Telecom, Grad Tuzla, Vlada tuzlanskog kantona / Ministarstvo za kulturu, sport i mlade, Fondacija za muzičke, scenske i likovne umjetnosti Sarajevo. Broj publike u teatru je ograničen te su sva mjesta POPUNJENA. Teatar se pridržava svih epidemioloških mjera.

 

REPERTOAR                                                                                                            

Ponedjeljak / 30.11.2020 / 19,30 / Teatar kabare Tuzla

Predstava / ŠTA ĆEMO SAD / autor Branko Đurić-Đuro / režija Erol Kadić

Produkcija / Jugoart / Beograd

Igraju: Sofija Juričan / Ivan Đorđević Džudi / SRBIJA

 

Utorak / 01.12.2020 / 19,30 / Teatar kabare Tuzla

Predstava / ŽENIDBA / autor Nikolaj Vasiljevič Gogolj / režija Damir Altumbabić

Produkcija / Teatar kabare Tuzla / Tuzla            

Igraju: Samina Mujkanović / Lorena Trogrlić / Selma Gusinac / Lejla Redžić / Adi Omić / Toni

Kovačević / Predreg Erletić / Dino Kerić / Tarik Jašarović / BiH

 

Srijeda / 02.12.2020 / 19,30 / Teatar kabare Tuzla

Predstava / PLUĆA / autor Duncan Macmillan / režija Aida Bukvić

Produkcija / Teatar Exit / Zagreb

     Igraju: Jadranka Đokić / Amar Bukvić / HRVATSKA