7.8 C
Tuzla
25.04.2024.

Ekspanzija online trgovine – Kako se zaštititi od prevara?

Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH  je tokom prethodnog perioda zaprimala  povremena obraćanja potrošača vezano za internet kupovinu i povezane probleme, što ukazuje da je u istom periodu došlo do znakovitog povećanja takvog vida trgovine. S tim u vezi iz ove Institucije donijeli su niz preporuka potrošačima kako bi zaštitili svoja prava i ekonomske interese.

Prema riječima Tajme Tanović iz Institucije ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH, građani se najviše žale na prevare  online trgovaca koji putem društvenim mreža navode potrošače na kupnju,   ne poštujući dobre poslovne običaje i  dostavljaju robu sa nedostatkom koji potrošači naknadno ne mogu zamijeniti i bivaju ekonomski oštećeni.  Zakon o zaštiti potrošača u BiH propisuje mogućnost odustanka od ugovora na daljinu  odnosno odustanka od  internet kuovine u roku od 15 dana od dana prijema proizvoda i to  na način da kupac pismeno odustane od ugovora na daljinu i o svom trošku izvrši povrat proizvoda prema trgovcu. Obaveza trgovca da zvrši povrat novca potrošači u roku od 15 dana.

Tanović dodaje da se kroz dosadašnju praksu pokazalo da upravo one  ponude, koje nam djeluju kao neodoljive odnosno one koje se ne mogu odbiti,  predstavljaju upravo najveći rizik za potrošača.

Potrošačima se  savjetuje  da prije internet kupnje svakako provjere sigurnost stranice, eventualne komentare korisnika iste, kao i druge važne elemente sa stranice koje se tiču kupnje, jer ponekad online trgovci koriste u svom nazivu slične domene nekim provjerenim prodajnim lancima.

Zbog eventualnih problema po pitanju internet kupnje potrošačima se predlaže da prije svake kupovine provjere da li su uslovi dostave i povrata dobro objašnjeni, da budu oprezni s ličnim podacima, da izaberu sigurnu metodu plaćanja, te provjere da li konkretna web stranica nudi siguran način plaćanja, što je slučaj ako se pri dnu zaslona web stranice  nalazi ključić ili ako internetska adresa započinje s https://.  Samo informisan potrošač je i zaštićen potrošač, poručuju iz Institucija ombudsmana za zaštitu potrošača u BiH.

Ukoliko se ne izvrši povrat novca  potrošač ima mogućnost da se obrati nadležnoj tržišnoj inspekciji ili  policijskim organima,  te da prijave određenu stranicu obzirom na opasnost  od budućih prevare potrošača.

Jedini način da se kupci i prodavci obostrano zaštite jeste dobra poslovna praksa  i poštivanje uzajamnih prava i obaveza, što  ponekad ugrožavaju  tzv. „nadritrgovci“ , dovodeći u pitanje dobru poslovnu praksu i pri tom oštećujući kako interese potrošača, tako i onih savjesnih trgovaca.

 

 

 

 

 

Vezane vijesti

TUZLA