15.5 C
Tuzla
06.07.2022.

FOTO/ Održana velika regionalna konferencija programa Media For All – Trebamo slobodne medije za bolje društvo!

Tokom ove sedmice u Novom Sadu održana je završna regionalna konferencija programa Media For All za Zapadni Balkan kojeg  u periodu od septembra 2019. godine pa do juna 2022. godine, implementira British Council u partnerstvu sa Balkanskom istraživačkom mrežom BIRN,Thomson Foundation i INTRAC (Međunarodni centar za obuku i istraživanje nevladinih organizacija, koji je finansirala Vlada Ujedinjenog Kraljevstva.

Program Media For All podržava medijske kuće da budu finansijski i strukturno otpornije, poboljšaju rodnu ravnopravnost na radnom mjestu i omogući im da proizvode kvalitetniji, relevantniji, rodno osjetljivi sadržaj koji privlači i angažuje novu publiku, uključujući žene, mlade i marginalizirane grupe. U proteklih skoro tri godine u okviru programa konzorcij koji predvodi British Council radio je sa preko stotinu lokalnih medija u šest zemalja Zapadnog Balkana, što je ujedno i najveća investicija Vlade UK-a u medije do sada, sa ciljem jačanja nezavisnih medija kroz podršku razvoju održivih poslovnih modela, kreiranje relevantnih, kvalitetnih sadržaja za građane i jačanje glasova žena, mladih i nedovoljno zastupljenih grupa u medijima i zajednici. Zahvaljujući programu, 85 nezavisnih medija dobilo je podršku, obuku, mentorstvo i finansiranje za implementaciju ideja i sadržaja relevantnih za njihovu publiku i zajednice, među kojima i RTV Slon iz Tuzle.

Zahvaljujući ovom programu naša medijska kuća u proteklom periodu u okvru granta namijenjenog  ravoju poslovanja (BD) razvila je i publici je ponudila novi medijski sadržaj video podcast „Tuzla calling“, dok je u okvira rada sa zajedicom i posticanjem građana/građanki na angažirano novinarstvo (ECR) proizvela četiri velika istraživanja o procesu vakcinacije, međuvršnjačkom nasilju, kvalitetu života u Tuzli, te razlikama u cijenama dženaza, sahrana i sporovoda u TK.

Dvodnevna koferencija donijela je niz panela na kojim je razgovarano o tome kako zajednice mogu unaprijediti novinarske priče, o značaju angažiranog novinarstva u vremenima kriza, o novim alatima koji pomažu uključivanje lokalnih zajednica i građana/građanki u novinarska izvještavanja sa ciljem riješavanja lokalnih problema, budućnosti zajedničkog rada i građanskog aktivizma između zajednice i loklanih medijskih kuća, te brojnim drugim temama važnim za razvoj medija.

Regionalna konferencija bila je i odlična prilika za susret više od 100 neovisnih medija (korisnika BD i ECR grantova) i razmjenu iskustava, kao i za prezentaciju ostvarenih rezultata medija, te za predstavljanje uspješnih primjera kako novinarske priče  doprinose boljem i kvalitetnijem životu u loklanim zajednicama.

Više informacija o različtim programima projekta Media For All

ECR/ Angažaovano izvještavanje građana

Inače,  ECR alat podržava pozitivan pomak u angažmanu građana u medijima, pri čemu mediji igraju važnu ulogu u davanju glasa i vidljivosti nedovoljno zastupljenim ljudima i zajednicama koje su možda bile isključene ili nedovoljne zastupljene u prošlosti. Zahvaljujući korištenju i usvojienim znanjima u vezi sa ECR, omogućava se rad sa građanima na pričama koje ih zanimaju i njihovim dokazima, pri čemu se njeguje dvosmjerni trajni odnos i gradi povjerenje, dok se saradnja s građanima na strukturiran način zasniva na dokazima i  može pomoći poboljšanju kvaliteta i relevantnosti medijskog sadržaja. Formiranjem obostrano korisnih odnosa sa građanima, mediji mogu bolje odgovoriti na njihove potrebe i brige.

BD/ Razvoj poslovanja

Novi i poboljšani poslovni modeli otvaraju puteve za stvaranje novih prihoda i doprinose operativnoj i finansijskoj otpornosti, a poboljšani kanali digitalne distribucije i metode širenja relevantni su za sve (žene, muškarce, nedovoljno zastupljene grupe) te pomažu širem dosegu i angažmanu publike. Inovacirani  sadržaji  i formati otvaraju nove mogućnosti za angažman i diversifikaciju prihoda.

ŽENE U MEDIJIMA/ Rodna ravnopravnost u medijima

Jedan od ciljeva programa Media For All  je i promoviranje kvalitetnog, etičkog, rodno osjetljivog sadržaja koji daje glas ženama i kao novinarkama i kao članicama zajednice. Žene treba pozvati da izraze svoje stavove i glasove – kao stručnjakinje, aktivne članice društva i kao članice publike. Zaštita novinara/ki i urednika/ca od profesionalnih prijetnji i rizika mora uključivati ​​brige i potrebe muškaraca i žena podjednako. Politike, mentorstvo i profesionalne mreže žena u medijima služe kao osnova za lični i profesionalni razvoj žena u medijima i trebale bi biti dostupne na stalnoj osnovi. Sve ovo pomaže u uvođenju standarda koji na samom početku zahtijevaju jednakost, pravičnost i zaštitu.

MLADI I OMLADINSKI MEDIJI

Program Media For All  pružio je mentorstvo, praktično iskustvo, obuku i podršku omladinskim medijima i mladim novinarima, sve sa ciljem jačanja glasa mladih angažovanjem lokalnih medija sa većom vidljivošću i prisutnošću njihovih stavova i mišljenja, kao i novinara/ki i građana/ki što je ključno za angažman i razvoj publike. Mladi ljudi imaju snažne priče, interesovanja i rješenja za aktuelne probleme koji pogađaju sve i potrebno ih je pozvati u razgovor, ključna je poruka koju mladi šalju društvu. Sradnja, razmjena, umrežavanje, praktična obuka i instrumentalno mentorstvo mogu pomoći u stvaranju zamaha među mladim medijskim profesionalcima da se njihov glas čuje u medijima i društvu.

Program Media For All  radi sa novinarima, urednicima, vlasnicima i publikom širom Zapadnog Balkana (Albanija, Bosna i Hercegovina, Kosovo, Crna Gora, Sjeverna Makedonija i Srbija). Pružajući prilagođenu podršku poslovnom razvoju, unapređujući dvosmjernu komunikaciju sa građanima i medijima, podržavajući omladinske medije i mlade novinare i jačanje rodno osjetljivog izvještavanja, program Mediji za sve započeo je u septembru 2019. i traje do juna 2022. godine.

Media for All podržava medije širom Zapadnog Balkana da budu finansijski i strukturno otporniji, poboljšaju rodnu ravnopravnost na radnom mjestu i omogući im da proizvode kvalitetniji, relevantniji, rodno osjetljivi sadržaj koji privlači i angažuje novu publiku, uključujući žene, mlade i marginalizovane grupe.

 

POSLJEDNJE DODANO