Hoće li 2020-ta biti godina razvoja i izgradnje u TK i FBiH?

TV SLON UZIVO RADI OSLON UZIVO

Budžet Federacije BiH za 2020. godinu bit će skoro duplo veći nego u tekućoj godini, jer na trezorsko poslovanje prelazi Federalni zavod za penzijsko i invalidsko osiguranje, no pored toga u Budžetu će više novca biti za nekoliko oblasti. Najviše sredstava koja su po prvi put trošak, nalazi se na poziciji izdvajanja za implementaciju Zakona o pravima demobilisanih boraca, odnosno boračku egzistencijalnu naknadu. U te svrhe planirana su sredstva od skoro 50 miliona KM.

”U ovoj godini smo uputili u Parlament i Zakon o zaštiti porodice sa djecom. Taj Nacrt je usvojen u Zastupničkom domu i mi smo predvidjeli da se intenziviraju aktivnosti u idućoj godini i da se osiguraju sredstva od 20 miliona za te namjene” – naglasio je Jelka Milićević, ministrica finansija FBiH.

Budžetom Federacije BiH za narednu godinu za stambeno zbrinjavanje mladih planirano je 15 miliona KM, što je isti iznos kao i ove godine. Bit će povećanja sredstava i za poticaje u poljoprivredi. U narednoj godini predviđena su dodatna sredstva i za razvoj putne infrastrukture u ovom entitetu. U 2020-toj trebali bi početi radovi na izgradnji nove magistralne ceste od Šićkog Broda do Đurđevika, što će biti novih, skoro 17 kilometara puta koji će se naslanjati dalje na magistralni put za Kladanj i činiti put M-18 Tuzla – Sarajevo.

”U ovom momentu kako su naše kolege iz građenja predvidjele da bi bilo najoptimalnije da što prije pođemo da radimo srednju dionicu koja je dužine 5,7 kilometara, ali bi bilo dobro da se može spojiti na regionalnu cestu, da imamo pristup kad to završimo da je možemo koristiti, da se može uključiti i na ovu cestu izaći” – tvrdi Ljubo Pravdić, direktor JP Ceste FBiH.

Izgradnja ceste Šićki Brod – Đurđevik bit će podijeljena u tri poddionice, a svaka je duga nešto više od pet kilometara. Za sada su iz Federalnog Budžeta osigurana sredstva od 40 miliona KM, a vrijednost cjelokupnih radova će biti 146 miliona KM, što znači da će ostatak biti osiguran iz kreditnih sredstava.

”Ono što je bitno ovdje napomenuti da ne bi sa tih 80 miliona bila zadužena Vlada kantona, nego bi to išlo iz ona tri feninga akciza od goriva, a sigurno naš kanton ima najviše automobila u BiH” – naglasio je Denijal Tulumović, premijer TK.

”Ovaj prvi Lot od Šićkog Broda do Đurđevika je nova cesta, to je potpuno nova cesta i neće ometati postojeći saobraćaj. Ona će se graditi u tri dionice, ta srednja je najlakša jer ima najmanje saobraćajnih objekata koje će se morati napraviti” – istakao je Edin Buševac, ministar trgovine, turizma i saobraćaja TK.

U narednoj godini planiran je također završetak radova na tunelu Ormanica čija rekonstrukcija je počela u petom mjesecu ove godine. Iako je bilo predviđeno da radovi budu okončani za pet mjeseci, to se nije desilo, pa će završetak uslijediti tek 2020-te, godine lokalnih izbora.

”Trebalo bi početkom sezone da se nastavi sa rekonstrukcijom. Ali promet, koliko imam informaciju pušten je dvosmjerno” – kazao je Ljubo Pravdić, direktor JP Ceste FBiH.

Iz Kantonalne vlade vjeruju da će radovi na rekonstrukcijama cesta i izgradnji nove Šićki Brod – Đurđevik značiti putnu deblokadu Tuzle i ovog dijela Federacije BiH.