Konkretna modernizacija ceste Tuzla – Sarajevo još je na čekanju, a sve to trpi privredni i svaki drugi razvoj, posebno u opštinama poput Kladnja, koji se nalazi na toj trasi. Lokalna vlast očekuje da se to promijeni u narednom periodu.
Kladanj je druga opština po veličini u TK i ima veoma zahtjevnu infrastrukturu zbog geografskog položaja.
Kako kaže Jusuf Čavkunović, načelnik Kladnja, ova opština tri decenije čeka da se modernizuje magistralna cesta Tuzla – Sarajevo.
“Nažalost, dešava se veoma malo aktivnosti, osim tunela na Karauli. Dionica magistralne ceste od Kladnja prema Sarajevu i od Kladnja prema Tuzli je sasvim sigurno jedna od najlošijih dionica. Zaista ne zadovoljava osnovne potrebe i uslove. Mi bismo bili sretni da je Vlada FBIH ušla hrabrije i ozbiljnije u rekonstrukciju ceste i povezala ova dva najveća centra u BiH, Tuzlu i Sarajevo, a samim tim i Kladanj vidi svoju razvojnu šansu u tom dijelu”, kaže Čavkunović i dodaje da ne razumije zašto nema nikakvih aktivnosti na terenu, već samo priča, obećanja i najava.
Kladanj odlikuju priroda i čist zrak te atrakcije poput ski-lifta, Muške vode, Djevojačke pećine, Rimske ceste itd.
Prirodni resursi i kulturno-istorijsko bogatstvo su pogodni za razvoj turizma, ali to otežava nerazvijena infrastruktura.
“Kladanj je za većinu dešavanja u BiH usputna stanica. Nismo zadovoljni tim odnosom. Ali Kladanj živi svoj život, bori se s problemima. Prirodni resursi i kulturno-istorijsko nasljeđe daju nam osnov i optimizam da se razvijamo u narednom periodu”, naglašava načelnik.
Privreda u Kladnju je vezana uglavnom za prirodne resurse. Razvijeni su šumarstvo i drvna industrija, a tu su i tekstilna industrija te je sve više razvijen međunarodni transport. Iako Kladanj muku muči sa brojnim problemima, a posebno lošom putnom infrastrukturom, poznat je u Evropi. Naime, firma “Ramex” radi namještaj za čuvenu “Ikeu”. Firma ima više od 200 zaposlenih i 25% su žene.
“Potražnja je sve veća. Naša fabrika je specijalizovana za proizvodnju dječjeg namještaja, koji ima veće zahtjeve u odnosu na ostale. Evropsko tržište treba proizvođače koji poštuju procedure i standarde. Mi radimo i lakirane namještaje koji imaju posebne zahtjeve pa je naša firma prije desetak godina prešla na vodene lakove i poštujemo sve evropske norme”, kaže Jasminka Hadžiabdić, izvršna direktorica, i dodaje da su ljudi najveći potencijal BiH.
I ovoj, ali i drugim firmama bi dobro došla bolja putna komunikacija kako bi bile kvalitetnije povezane sa ostatkom BiH, ali i Evropom.
Da bi na cesti Tuzla – Sarajevo moglo biti nekih konkretnih pomaka, pokazuje činjenica da je prošli mjesec Vlada FBiH usvojila informaciju Federalnog ministarstva prometa i komunikacija u vezi s uplatom sredstava dobiti “BH Telecoma” u iznosu od 20 miliona KM za realizaciju projekta izgradnje poddionice Šićki Brod – Đurđevik na trasi ceste Tuzla – Sarajevo te se ove godine očekuje početak radova.
RTV Slon/akta.ba