Koliki je značaj filozofskog i sociološkog znanja u izgradnji savremenog BH društva?

TV SLON UZIVO RADI OSLON UZIVO

Ono što nedostaje u obrazovnom sistemu danas je jako bitno prepoznati, kako bismo dobili kvalitetniji studijski potencijal, istako je Izet Numanović stručni savjetnik za obrazovanje u Pedagoškom zavodu TK Tuzla.  Unutar društvenog obrazovanja nije moguće graditi određenu kvalitetnu zajednicu, bez usvajanja općeprihvaćenih društvenih vrijednosti, koje se najbolje mogu integrirati kroz plan i program obuke budućih generacija. Etičke vrijednosti presudne su u organizaciji i stabilizaciji bilo kojeg društva i sistema.

„I mi vidimo da univerzalnim etičkim vrijednostima postoji osnov za povećan stepen ljudskosti, dobrih međuljudskih odnosa, za uvećan stepen izgradnje i povezivanje ljudi o ma kakvim različitostima se radilo, ako je sistem univerzalnih vrijednosti uredan i općeprihvaćen, onda je sigurno  da svi članovi te zajednice neće imati problem u razumijevanju“ – kazao je prof. Izet Numanović, stručni savjetnik za obrazovanje u Pedagoškom zavodu TK Tuzla.

Danas nemamo ni jednu školu, ni privatnu ni javnu koja radi na obuci o etičkim vrijednostima, a upravo to je važno za podizanje svijesti o značaju društva i zajednice. Rekonstrukcija bh. društva i države sa stanovišta racionalnih znanstvenih istraživanja i deskripcije onoga što se posljednjih 30.tak godina dešavalo nakon raspada bivše Jugoslavije, jedna je od tema današnjeg savjetovanja profesora filozofije i sociologije. Upravo ti profesori koji predaju predmete iz građanskog obrazovanja, socijologije i filozofije rade po zastarjelim udžbenicima koji su pisani prije 20 ili čak i 30 godina, istakao je Zlatan Delić, profesor filozofije i sociologije. To je, kako je kazao jedan od velikih problema, jer BiH i njeno okruženje treba racionalno objašnjenje i tumačenje stvarnosti.

„Te deskripcije trebaju biti rezultat znanstvenih istraživanja, intenziviranja saradnje između profesora u srednjim školama, profesora na univerzitetima, akademijama, potrebno je reformirati kurikulume, potrebno je ujednačiti terminologiju, vokubalare, od petog razreda osnovne škole gdje se izučava društvo“istakao je prof. Zlatan Delić, FF odsjek za filozofiju i socijologiju UNTZ

Jako je važno organizovati predavanja profesora i učenika, kako bi se podigla svijest svih građana o značaju društva, zajednice i bosanskohercegovačkih vrijednosti, poručeno je sa Filozofskog fakulteta.