Međunarodni dan potrošača: ”Brojne su prevare na tržištu”

Međunarodni dan potrošača: ”Brojne su prevare na tržištu”

Objavio: -

Potrošači koji teškom mukom stječu finansijsku dobit troše je svakodnevno za životne potrebe. No, njihova potrošačka prava su uveliko ugrožena i nezaštićena, pokazuje svakodnevna praksa. Ipak, Zakon o zaštiti potrošača postoji, mada je za sada samo slovo na papiru, a to na svojoj koži osjete čak i visokopozicioniri političari u našem društvu.

”Mi možemo nabrojati kršenja prava. Vi ste svjesni da kada svako od nas dođe u trgovačke lance da imate neke cijene tamo koje pišu, a kada dođete na kasu onda je cijena sasvim drugačije otkucana,” rekao je Mirsad Gluhić, ministar trgovine, turizma i saobraćaja TK u tehničkom mandatu.

Ovo je samo jedan od primjera manipulacija. Da su one brojne pokazuje i podatak da se mjesečno Udruženju ”Klub potrošača” TK Tuzla obrati oko 20 osoba, sa sličnim primjedbama i problemima..

”Imamo jako puno prijava od strane potrošača vezano za kvalitet namještaja i kućanskih aparata i za servisiranje. Zakon o zaštiti nije precizno uredio dobro garanciju i servisiranje tehničkih roba, ima prostora da se svako ponaša kako mu pada napamet,” objašnjava Gordana Bulić, predsjednica Udruženja ”Klub potrošača” TK Tuzla.

Jedan od najočitijih primjera anarhije na tržištu su i tiha poskupljenja; kada cijena ostaje ista, ali ne i gramaža robe.

Foto: Ilustracija

”Ostavi se ista cijena, a manja se količina prodaje. Još treba da dokazujete da je potrošač prevaren jer ako je ista ambalaža i boja čokolade, odnosno nema vizuelne razlike između one od 80 i 100 grama, a treba da bude. Potrošač to primijeti tek kada dođe kući,” rekla je Gordana Bulić.

Ipak, čak i kada građani i Udruženje reaguju na ovakve pojave, pravosuđe se ponaša kao zaštitnik onih koji drže monopol na tržištu, kažu iz Udruženja Klub potrošača TK Tuzla. No, i pored negativnih iskustava, za Međunarodni dan potrošača poručuju da građani moraju aktivno i preventivno djelovati. Primjer za takvo djelovanje je Šaban Muminović, koji želi skrenuti pažnju na Odluku o komunalnom redu u Živinicama, jer smatra da bi ona, ukoliko bude usvojena, kršila prava potrošača.

”Pokušavamo da djelujemo i na općinsko vijeće i na građane, da se pobune da imamo pravo na fiskalni račun, da imamo pravo izbora komunalnog operatera koji će raditi u našoj MZ oni dijele na tri dijela grad. Tražimo da imamo pravo izabrati izvođača,” kazao je Šaban Muminović.

Ovakvim proaktivnim djelovanjem moguće je skrenuti pažnju na neke od gorućih problema u zajednici. Ukoliko tako građani ne reaguju i ako se u rješavanje problema ne uključe institucije – usvojen i proklamovan Zakon o zaštiti potrošaća će ostati samo spisak neispunjenih prava; a kada nema prava onda ima nepravde – zaključak je konferencije koja je organizovana povodom Međunarodnog dana potrošača.