Međunarodni dan potrošača: ”Brojne su prevare na tržištu”

TV SLON UZIVO RADI OSLON UZIVO

Potrošači koji teškom mukom stječu finansijsku dobit troše je svakodnevno za životne potrebe. No, njihova potrošačka prava su uveliko ugrožena i nezaštićena, pokazuje svakodnevna praksa. Ipak, Zakon o zaštiti potrošača postoji, mada je za sada samo slovo na papiru, a to na svojoj koži osjete čak i visokopozicioniri političari u našem društvu.

”Mi možemo nabrojati kršenja prava. Vi ste svjesni da kada svako od nas dođe u trgovačke lance da imate neke cijene tamo koje pišu, a kada dođete na kasu onda je cijena sasvim drugačije otkucana,” rekao je Mirsad Gluhić, ministar trgovine, turizma i saobraćaja TK u tehničkom mandatu.

Ovo je samo jedan od primjera manipulacija. Da su one brojne pokazuje i podatak da se mjesečno Udruženju ”Klub potrošača” TK Tuzla obrati oko 20 osoba, sa sličnim primjedbama i problemima..

”Imamo jako puno prijava od strane potrošača vezano za kvalitet namještaja i kućanskih aparata i za servisiranje. Zakon o zaštiti nije precizno uredio dobro garanciju i servisiranje tehničkih roba, ima prostora da se svako ponaša kako mu pada napamet,” objašnjava Gordana Bulić, predsjednica Udruženja ”Klub potrošača” TK Tuzla.

Jedan od najočitijih primjera anarhije na tržištu su i tiha poskupljenja; kada cijena ostaje ista, ali ne i gramaža robe.

Foto: Ilustracija

”Ostavi se ista cijena, a manja se količina prodaje. Još treba da dokazujete da je potrošač prevaren jer ako je ista ambalaža i boja čokolade, odnosno nema vizuelne razlike između one od 80 i 100 grama, a treba da bude. Potrošač to primijeti tek kada dođe kući,” rekla je Gordana Bulić.

Ipak, čak i kada građani i Udruženje reaguju na ovakve pojave, pravosuđe se ponaša kao zaštitnik onih koji drže monopol na tržištu, kažu iz Udruženja Klub potrošača TK Tuzla. No, i pored negativnih iskustava, za Međunarodni dan potrošača poručuju da građani moraju aktivno i preventivno djelovati. Primjer za takvo djelovanje je Šaban Muminović, koji želi skrenuti pažnju na Odluku o komunalnom redu u Živinicama, jer smatra da bi ona, ukoliko bude usvojena, kršila prava potrošača.

”Pokušavamo da djelujemo i na općinsko vijeće i na građane, da se pobune da imamo pravo na fiskalni račun, da imamo pravo izbora komunalnog operatera koji će raditi u našoj MZ oni dijele na tri dijela grad. Tražimo da imamo pravo izabrati izvođača,” kazao je Šaban Muminović.

Ovakvim proaktivnim djelovanjem moguće je skrenuti pažnju na neke od gorućih problema u zajednici. Ukoliko tako građani ne reaguju i ako se u rješavanje problema ne uključe institucije – usvojen i proklamovan Zakon o zaštiti potrošaća će ostati samo spisak neispunjenih prava; a kada nema prava onda ima nepravde – zaključak je konferencije koja je organizovana povodom Međunarodnog dana potrošača.