Most u Suhoj za teretna vozila nije u funkciji godinama: Hoće li ikada biti saniran?

TV SLON UZIVO RADI OSLON UZIVO

Vožnja autobusom od Suhe do Tuzle, prije nekoliko godina trajala je nešto kraće od 30 minuta. Međutim vožnja na istoj relaciji danas i proteklih nekoliko godina traje nešto više od jednog sata. Uzrok tome jeste oštećen most na rijeci Spreči u poplavama 2014 godine. Teretna vozila već godinama ne mogu prolaziti ovim putem, s toga su mnogi učenici, studenti i radnici izloženi svakodnevnom putovanju koje traje dva puta duže..

“Prije dvije i po godine  taj put sa mostom je trebao pripasti kantonalnoj Direkciji cesta i oni su bili napravljeni u planu iz meni nejasnih razloga je odjedanput skinut” – kazao je Samir Kamenjaković, gradonačelnik Živinica.

Put Ljubače-Suha je Odlukom Vlade Federacije iz marta 2014. godine proglašen regionalnim putem. Iste godine, ista Vlada, donijela je izmjenu iste Odluke, kojom je prolongiran datum primjene te Odluke za 15. mart  2018. godine. Vlada TK je u januaru 2015. godine donijela Zaključak kojim je zadužila Direkciju regionalnih cesta Tuzlanskog kantona da u Plan rada i finansijski plan za 2015. godinu uvrsti sredstva za izvođenje radova na rekonstrukciji i saniranju prilaza mostu na rijeci Spreča, na putu Ljubače – Suha. Međutim, prema kategorizaciji cesta, most u Suhoj više nije u nadležnosti Direkcije regionalnih cesta, jer je Vlada Federacije 2018. godine kao nadležni organ Van snage stavila Odluku iz 2014. godine, čime je most u Suhoj kategorizovan u put lokalnog značaja.

“Most Suha je na lokalnoj cesti, na territoriji lokalne ceste, i u vezi tog mosta treba da se dogovore gradovi Živinice i Tuzla” – istakao je Zijad Omerčić, direktor Direkcije regionalnih cesta TK.

Sredina mosta u Suhoj, granica je između Tuzle i Živinica. Živinice su prema riječima Kamenjakovića bile spremne zajedno sa Tuzlom graditi most, međutim Tuzla nema interesa za rješavanje problema. No, iz Grada Tuzla, tvrde drugačije.


“Ja ne mogu nikako prihvatiti činjenicu da Grad Tuzla nije zainteresovan za rješavanje ovog problema, samim tim što smo mi inicirali prepoznavajući značaj i mogućnosti kantonalnog nivoa da puno bolje i projektuje i održava ovu dionicu puta” – rekla je Mirela Uljić, pomoćnica gradonačelnika za komunalne poslove i izgradnju Grada Tuzla

Još prije šest godina, saobraćajnom signalizacijom zabranjen je prelaz preko mosta za teretna vozila. To najveći problem predstavlja autobusnim prevoznicima, koji zbog duplih troškova krive Grad Tuzlu.

 “Ja imam provjerene informacije da niko po nalogu gradske uprave sa područja Grada Tuzla nije postavio taj predmetni znak” – istakla je Uljić. 

Prema riječima Kamenjakovića, Grad Živinice trebao je napraviti izuzetno kvalitetan projekat mosta koji bi u potpunosti riješio problem, a njegova vrijednost iznosi 550 hiljada maraka. Cilj je bio da taj projekat realizuju Grad Tuzla i Grad Živinice.

“S obzirom da Tuzla tehnički nema interesa, pokušali smo to sa Ministarstvom saobraćaja. Dobili smo uvjerenje da se na ovom mostu moraju izvršiti dodatna tehnička ispravsnost, da bi se vratio određen broj saobraćaja i da bi autobusi tu mogli voziti dok se ne izvrši gradnja mosta” – istakao je gradonačelnik Živinica.

Dok se ne utvrdi tehnička ispravnost mosta za privremeni prelazak teretnih vozila, klupko odgovornosti ponovo se odmotava u nedogled. U međuvremenu rješenje bi se moglo pronaći u izgradnji obilaznice kroz Živinice. Projekat na ovom području vrijedan je 54 miliona maraka, a prema riječima Kamenjakovića, kroz njenu izgradnju riješio bi se i problem mosta u Suhoj.

Gdje bi se samo na nekoliko desetina metara gradio most koji bi prolazio kroz zaobilaznicu i bez dodatnih troškova da pravimo dva mosta u blizini od sto metara bilo zaista suvišno iz tog razloga pokušavamo da taj most bude uvršten u tu rutu gdje bi napravila Federalna direkcija cesta” – naglasio je Kamenjaković.

Projekat obilaznice u Živinicama star je oko 10-tak godina, a išao bi od Šićkog i izlazio kod rudničkog područja Đurđevika. Cijeli projekat košta oko 100 miliona eura, a za sada je obezbijeđeno 50.  Namjera je da se projekat radi u tri faze.

Prva faza je probijanje tunela od Šićkog prema Kiseljaku, druga faza odnosi se na teritoriju Živinica, a treća je prema teritoriji Kladnja. Trenutno se radi elaborat na osnovu kojeg bi išao glavni projakat da se ide u izgradnju. Ukoliko sve bude u redu ja očekujem da izgradnja mosta i vijadukta i određenih dionica puta bude ove godine” – rekao je Kamenjaković.

Predizborna prašina diže se na mnogim lokalnim putevima. Svaki izgrađeni kilometar mogući je glas. Za most koji je u vlasništvu dva grada, jedni nemaju interesa, drugi ekonomske opravdanosti. Moguća rješenja se naziru, ali konkretnog odgovora nema. Učenici, studenti i radnici i dalje putuju dva puta duže do Tuzle. Prevoznici plaćaju duple troškove za gorivo, a  most i dalje čeka svoju sanaciju. Da li će je doživjeti, izbori će pokazati.