Održana debata u Behram-begovoj medresi: ”Nedostaje nam dijaloga u društvu”

TV SLON UZIVO RADI OSLON UZIVO

Niz godina Behram-begova medresa u Tuzli organizuje debatu učenika kako iz Bosne i Hercegovine tako i iz susjednih zemalja; Srbije, Hrvatske i Crne Gore. Tako je bilo i ove godine. Dvadeseta debata održana je danas, a učešće je uzelo više od 50 predstavnika škola.

”Ovo je velika stvar za školu, da 20 puta organizuje debatu i da kod mladih razvija dijalog i kulturu kritičkog mišljenja. Mi naime smatramo da je kod nas loš pristup i princip, stalno se traži dijalog među političarima i vladajućim elitama. Mi smatramo da kulturu dijalog, rješavanje problema kroz dijalog, konflikata da za to dijalog treba biti dubinski, strukturalan i da ga treba razvijati u svim sferima, prije svega kod mladih,” rekao je Ahmed Omerović, koordinator debate ”Dijalogom ka boljem društvu”.

A da mladi žele aktivno uzeti učešće u konstituisanju drugačijeg narativa u javnosti; narativa koji će se oslanjati na toleranciju i argumentovano iznošenje svog mišljenje dokaz je učešče učenika iz cijelog regiona. Jedna od učesnica je i Lejla Hadrović, učenica prve Bošnjačke gimnazije Sarajevo.

 ”Nešto uvijek naučimo. Često nam ljudi promijene mišljenje. Ono što smo bili apsolutno sigurni, drugi nam argumentima pokažu da nije baš onako kako smo mislili i da je ipak istina možda negdje između. Na ovakvim takmičenjima ja sam upoznala neke ljude koje ne bih upoznala da nije ovakvih debata. Ne mora to biti debata bitno je da se druže, da li će to biti sport. Bitno je da mladi razmijene neka iskustva i svakako znanja,” kazala je Lejla Hadrović.

No, osim učešća u debati, učenici su mogli prijaviti i video prilog. Upravo to je uradio maturant iz Zagreba Davud Mešinović. ”Smatrali smo da zbog nedostatka dijaloga imamo ovakvu političku situaciju u ovoj zemlji. Zbog toga  smo snimili samokritičan video prema nama samima i prema Bosni i Hercegovini,” objašnjava Davud.

Sve ove aktivnosti imaju za cilj razvijanje kritičkog mišljenja i vrednovanja, afirmaciju pozitivnih vrijednosti i u konačnici razvijanje vještina javnog nastupa kod mladih.