Planinar Sejfudin Koprić iz Tuzle, jedini Bosanac u osvajanju vrhova Francuske, Španije i Portugala /FOTO/

Objavio: -

Kao član međunarodne planinarske ekspedicije Tuzlak Sejfudin Koprić, veliki ljubitelj pješačenja i planinarenja javio se redakciji Radio televizije Slon sa novog pohoda –  osvajanja najviših vrhova Francuske, Šapanije i Portugala.

Naime,  u organizaciji Planinarskog kluba “Pobeda” iz Beograda upriličen je ”Veliki put Pobede 2016.” Učešće su uzeli planinari iz Srbije, Slovenije i Bosne i Hercegovine a u putu su im se pridružila i dva člana iz Francuske. Ekspedicija traje od 22. jula do 14. avgusta 2016. godine. Koprić je inače, jedini učesnik ekspedicije iz Bosne i Hercegovine.

Prenio nam je svoje impresije i poslao par fotografija. Po planu i programu predviđena su i tri uspona: 1. Barre des Ecrins 4102 metra – masiv des Ecrins u Francuskoj; 2. Pena Vieja, vrh u Španiji visok 2613 metara – masiv Picos de Europa i inače dio kopna Evrope koji je Kolumbo prvo vidio vraćajući se iz Amerike; 3. Taillon 3144 metra – masiv Pirineji uspon sa Francuske strane.

”U subotu, 23.07.2016. godine prva destinacija planinara je bio kamp Ailefroide na 1510 metara, gdje smo prenoćili u šatorima i pod kišom. Sutradan, ustajanje i prevoz do doma Pre de M me Carie na visini od 1874 metra, odakle se kreće na uspon do doma Glacier Blanc na visini od 2550 metara. Tu smo se kratko zadržali i dalje ide uspon grebenom a zatim postavljamo dereze i preko glečera dolazimo do doma Refuge des Ecrin na 3170 metara gdje nas sustižu ledena kiša i snijeg i padaju cijelo poslijepodne.

Tu u domu smo prespavali i onda narednog dana ustajemo u 2:30 sati spremamo se i krećemo na naredni uspon u 4:00 sata. Usput saznajemo da je na vrhovima napadalo dosta snijega i da se obrati posebna pažnja pri usponu.

Uspon ide po zaleđenom snijegu i pomalo otežano. U dva navrata se negdje čuje i pokrenuta lavina, ali ne odustajemo.

Jako je lijepo bilo gledati praskozorje i buđenje novog dana, kao i izlazak sunca sa 3600 metara pod čistim nebom, što je značilo da će dan biti lijep i sunčan.

Nastavljamo uspon prema vrhu Barre des Ecrins (4102 m), i saznajemo da je zbog snijega i ledene kiše opasno penjanje dalje, tako da se odlučujemo da se ovaj put zadovoljimo usponom do sigurnih 4050 metara, odnosno vrha Dom d’ Nez  (Sniježni vrh).

Na visinu od 4050 metara stigli smo jutros u 8:40 sati, fotografišemo se i vraćamo se u bazni logor, odnosno kamp na 1510 metara visine. Temperatura zraka je bila – 2 stepena Celzijusa.

U tom danu penjemo se 1000 metara i slazimo 2176 metara u jednom dahu, ulazimo u autobus i nastavljamo dalje ka novoj destinaciji i novom vrhu ….

Do tada toliko od Sejfe i svih planinarki i planinara uz planinarski pozdrav VEDRO !!!!!!!

Kako saznajemo od Koprića na uspon do doma Refuge des Ecrin na 3170 metara je krenulo dvanaest planinarki i planinara a na sam vrh Dom d’ Nez  na 4050 metara njih šest. Dvoje se vratilo sa 3900 metara, dok su se četiri planinara, među kojima i Sejfudin Koprić iz Tuzle popeli do krajnje destinacije.