Priča o uspjehu: Kako je obrt postao najpopularniji tuzlanski brend

TV SLON UZIVO RADI OSLON UZIVO

„Godinama sam skupljao iskustvo i razvijao vještine u ugostiteljstvu, posebno u poslastičarstvu u BiH i inostranstvu. Otkako sam prije skoro 20 godina upoznao italijansku tehniku ručno rađenih sladoleda od prirodnih sastojaka, moja ljubav i interes za njih samo raste. Tako sam u jednom momentu radeći u jednoj slastičarnoj u Njemačkoj rekao sebi, čekaj malo Ranko, pa ti si tata za sladoled za cijelu BiH, zašto se ne bi vratio i pokazao Bosni šta možeš“, navodi Ranko Salihović, omiljeni tuzlanski poslastičar.

Papi Gelato ili prevedeno sa italijanskog jezika „Tata za sladoled“ počeo je sa radom polovinom aprila 2021. godine i za nekoliko mjeseci osvojio ne samo Tuzlake, već i mnoge posjetitelje iz regiona i slobodno možemo reći postao brend među sladoledima.

Ranko je, kako kaže „davno završio ekonomsku školu“, te kako je tih ranijih godina, početkom dvijehiljadite, bilo stanje na tržištu rada i nedostatak zaposlenja, počeo je raditi kao konobar i kroz smijeh dodaje „na crno, naravno“. Radio je u Tuzli, ali i u Švicarskoj i Njemačkoj. Iako, posjeduje dozvolu za rad u inostranstvu stalno se vraćao u BiH. Početkom dvijehiljaditih godina boraveći u Švicarskoj upoznao je slastičara iz Kalabrije koji ga je naučio tradicionalne italijanske slastičarske vještine, a koje je kasnije samo usavršavao, nadograđivao i dijelio. Njegov majstor ga je bodrio svih godina do svoje smrti prošle godine, a kada je vidio jedne prilike kako je Ranko uspostavio rad jedne slastičarne u Bijeljini, rekao je da je definitivno učenik nadmašio učitelja. Vodio je mnoge ugostiteljske objekte u Tuzli, radio u slastičarnama i proizvodnim pogonima sladoleda u inostranstvu, te obučavao druge slastičare, ali želja da pokrene svoju proizvodnju bila je uvijek najglasnija. Zbog visokih troškova proizvodnih mašina nije bilo mogućnosti za ranije pokretanje djelatnosti.

Pored strastvene ljubavi prema izradi sladoleda, dva su motiva koja su Ranka jako vukla prema ostvarenju cilja. Prvi razlog su djeca koja zbog različitih alergija na gluten nisu nikad probala sladoled ili kolač, stoga je želio napraviti nešto kako bi i oni mogli uživati u čarima slatkiša, a drugi razlog jesu svi nedostaci slastičarskog poslovanja koje je uočavao tokom godina, te je želio priliku da ispravi te pogreške. Sve okolnosti za pokretanje samostalne djelatnosti Ranku su se posložile baš u vrijeme pandemije koronavirusom. U prvom lock down-u on je radio u jednoj slastičarnoj u Njemačkoj, kada ga je posjetio stric iz Švicarske koji mu je inače i najveća podrška u radu, te kada je vidio koliko Ranko predano radi, odmah mu je rekao „vraćaj se kući, saberi troškove i javi koliko ti nedostaje za otvaranje vlastite proizvodnje“.

Uz stričevu podršku i podršku poticaja u zapošljavanju Službe za zapošljavanje pokrenuo je svoj mali biznis. U početku je bilo zamišljeno da to bude proizvodnja prirodnog bezglutenskog ručno rađenog sladoleda za nekoliko ugostiteljskih objekata u Tuzli, međutim loši vremenski uslovi i pandemija su promijenili taj tok. Kako se lokali nisu odazivali na prvobitni dogovor, Ranko se dosjetio i iskoristio tehniku koju su upotrebljavali u Njemačkoj u lock downu – počeo je sa dostavom sladoleda. Tako je Papi Gelato prerastao u mini slastičarnu, sa maloprodajom i kućnom dostavom. Oživio je duh nekadašnje stare slastičarne u centru grada čiji prostor koristi boreći se tako protiv izumiranja ovog zanata.

Da kontinuirani rad, ulaganje u svoje vještine i kvalitet usluge uvijek te dovode na prvo mjesto potvrđuje Rankova priča, želio je napraviti nešto po čemu će Grad Tuzla biti prepoznatljiv i uspio je u tome. Budućim poduzetnicima savjetuje „ako radite za poslodavca, a jako volite to što radite i radite najbolje što možete, obavezno odite raditi za sebe, jer uspjeh ne može izostati“. Čak i kada su svi sumnjali, Ranko je vjerovao da može, a malo je prostora u tekstu da istaknemo svu poduzetničku mudrost koju smo „pokupili“ u posjeti Gelateriji.

Kada razgovarate sa ovim slastičarom, stičete dojam, kao da ima recept za sve. Za zimske dane, svojih 180 vrsta ledenih kuglica koje je do sada razvio, zamijenio je tortama i kolačima, a poboljšanje BiH tržišta rada vidi u uvođenju prakse u osnovne škole. Kako kaže, „ljubav prema nekom zanimanju razvija se od „malih nogu““.

Izvor: RTV Slon/JU Služba za zapošljavanje TK