„Prijatelji željeznice Tuzla“ pozvali nadležne da uspostave željeznički saobraćaj u TK

     

Udruženje građana „Prijatelji željeznice Tuzla“ uputilo je otvoreno pismo Upravi JP Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine d.o.o. Sarajevo da učini prvi korak i neodložno uspostavi minimum putničkog željezničkog saobraćaja na Tuzlanskom kantonu, kao i vlastima Tuzlanskog kantona i Federacije BiH da se uključe u rješavanje ove problematike s ciljem zajedničkog rada na pokretanju projekata razvoja i modernizacije željezničke infrastrukture i operatera.

Njihovo saopćenje prenosimo u cjelosti:

U 21. stoljeću kada je moderna Evropa okrenuta željezničkom putničkom i teretnom prijevozu, kada u zemljama EU, regiona i svijeta saobraćaju brzi, regionalni, lokalni, međunarodni i drugi vozovi sa raznovrsnim ponudama za putnike, posebno radnike, studente i učenike, Bosna i Hercegovina skoro nikako ne ulaže u željeznicu već dodatno jača drumski prijevoz. Ovo rezultira sve većem zagađenju zraka i sve učestalijim saobraćajnim nesrećama.

Nakon što su 2012. godine Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine (ŽFBH) ukinule svoj posljednji putnički voz na Tuzlanskom području, lokalni voz Tuzla-Brčko-Tuzla, putnički željeznički saobraćaj u ovom dijelu BiH su obavljale isključivo Željeznice Republike Srpske (ŽRS). Putnički voz ŽRS-a je saobraćao na relaciji Tuzla-Doboj-Tuzla, po redu vožnje koji nikad nije bio prilagođen potrebama stanovnika Lukavca i Tuzle, ali koji je ipak pružao kakvu takvu željezničku vezu između ova dva grada i okoline, a preko Doboja i vezu sa ostatkom Bosne i Hercegovine.

Da stanje može biti još gore saznali smo iz odluke Željeznica Republike Srpske koje su, od stupanja na snagu novog Reda vožnje, 15.12.2019. godine, skratile trasu saobraćanja putničkog voza Doboj-Tuzla-Doboj na relaciju Doboj-Petrovo Novo-Doboj. Dakle, putnički voz nije ukinut već jednostavno ŽRS više ne želi da samostalno tri puta dnevno vozi za Tuzlu, ali će zato pet puta voziti do stanice Petrovo Novo u entitetu RS.

Šta su shodno navedenom poduzele Željeznice Federacije BiH ? Odgovor je NIŠTA, Željeznice Federacije BiH, iako su u septembru 2019. godine saznale za namjere ŽRS-a, najmnogoljudnijem kantonu Federacije nisu bile u stanju uvesti nijedan jedini putnički voz. Dakle, ŽFBH su ostavile građane Tuzlanskog kantona i bez mogućnosti pristupa na vožnju savremenim BH Talgo vozovima koji saobraćaju na relaciji Sarajevo-Bihać-Sarajevo i Sarajevo-Čapljina-Sarajevo,  izolovane od ostatka Bosne i Hercegovine.

U pruge i vozne jedinice na Tuzlanskom kantonu se ne ulaže, jedini nemamo elektrifikovane pruge, jedini nemamo putničke vozove, a imamo najviše teretnih vozova i dajemo najviše prihoda Željeznicama FBiH. Apsurdno i sramotno !

A toliko je potencijala u putničkom željezničkom saobraćaju na Tuzlanskom kantonu. I uz postojeće uslove i stanje pruga, putnički voz relaciju Lukavac-Tuzla pređe za oko 20 minuta. Uz minimalan trud i postavljanje odgovarajućeg reda vožnje putnički voz na ovoj relaciji bi privukao stotinu novih putnika, koji bi vozom putovali udobnije, sigurnije, jeftinije, a sve to za životnu sredinu ekološki prihvatljivije.  Uz nešto značajnija ulaganja u sanaciju i elektrifikaciju ove pruge, navedenu relaciju voz bi prelazio za oko 15 minuta, o pogodnostima za građane i okoliš ne treba ni govoriti.

Stoga, pozivamo Upravu JP Željeznice Federacije Bosne i Hercegovine d.o.o. Sarajevo da učini prvi korak i neodložno uspostavi minimum putničkog željezničkog saobraćaja na Tuzlanskom kantonu, kao i vlasti Tuzlanskog kantona i Federacije BiH da se uključe u rješavanje ove problematike s ciljem zajedničkog rada na pokretanju projekata razvoja i modernizacije željezničke infrastrukture i operatera.

Neka Tuzlanski kanton ne bude slijepo crijevo Bosne i Hercegovine. Neka Bosna i Hercegovina ne bude slijepo crijevo Evrope !!!