Sigurno radno mjesto za vrijeme pandemije COVID 19

TV SLON UZIVO RADI OSLON UZIVO 

Mogućnost preživljavanja virusa COVID19 u spoljašnjoj sredini varira i zavisi od stepena zagađenosti kapljicama respiratornog sekreta, temperature i vlažnosti zraka. Zbog mogućnosti da se virus zadrži satima i danima u vanjskoj sredini, potencijalno kontaminirane površine u radnom prostoru treba očistiti i dezinfikovati prije ponovne upotrebe. Zavod za javno zdravstvo TK donosi još niz preporuka o prevenciji infekcije na radnom mjestu.

  Pranje ruku je najvažnija pojedinačna mjera u prevenciji infekcija. Pod pojmom pranja ruku se definira više radnji u svrhu odstranjenja nečistoća i mikroorganizama – uzročnika bolesti. Poslodavci su dužni da osiguraju dostupnost tople tekuće vode i sapuna, te papirnatih ubrusa za jednokratnu upotrebu. Na mjestima za pranje ruku trebaju biti postavljena uputstva za pravilan postupak pranja. Takođe, sredstava za dezinfekciju ruku trebaju biti postavljena u radnom okruženju na vidljivim mjestima, posebno na javnim mjestima gdje ljudi imaju manje mogućnosti da redovno peru ruke (uključujući i redovno dopunjavanje ovih sredstava).

U cilju spriječavanja širenja COVID-19 na radnim mjestima poslodavci su dužni obezbijediti i redovno provođenje postupaka čišćenja i dezinfekcije površina i predmeta u radnom prostoru, koji uključuju:

  • Korištenje dezinfekcijskih sredstva na bazi alkohola (minimalno 70%).
  • Čišćenje kritičnih dodirnih tačaka u zgradama kao što su ručke na vratima, ručke na prozorima, slavine u toaletima i kuhinjama, tipke vodokotlića, daljinski upravljači, prekidači za struju, zvona na vratima, tipke u liftovima, pultovi za prijem stranaka, kao i druge dodirne površine koje koristi veći broj osoba – najmanje tri puta dnevno.
  • Čišćenje svih dodirnih površina: radne površine, telefoni, laptop, tastature i računari u skladu s uputama za korisnike – najmanje dva puta dnevno.
  • Čišćenje prostorija za sastanke i edukaciju, kao i sve druge prostore gdje se okuplja veći broj osoba, nakon svakog sastanka.
  • Postavljanje kanti za otpatke s poklopcem za sigurno odlaganje iskorištenih papirnatih ubrusa i drugog otpada u toaletima i drugim prostorijama.
  • Kante za otpatke se moraju redovno prazniti, najmanje jednom dnevno.

Preporučuje se čišćenje i vlažno pranje, a potom dezinfekcija radnih prostorija, bez prisustva ljudi. Čišćenje toplom vodom i deterdžentima za domaćinstvo i  upotreba uobičajenih dezinfekcijskih sredstava su dovoljni za čišćenje. Prostorije i površine koje se očiste i dezinfikuju, mogu se ponovo koristiti pola sata  nakon dezinfekcije (uz obavezno provjetravanje). Površine koje se često dodiruju su površine stolova, oprema koja se koristi pri radu, tastature, miš, olovke, telefoni, kablovi, makaze i drugi pisaći pribor, šteke i ručice na prozorima, površine stolova u trpezarijama, alati, pribor, prekidači za svjetlo, tasteri, tipke u liftovima itd.  Za dezinfekciju ovih površina efikasna su sredstva na bazi hlora koja se koriste u domaćinstvu i u kojima je koncentracija aktivnog hlora 0,5%, kao i alkoholni rastvori sa najmanje 70% alkohola.Površine u toaletima, kupatilima, WC kabinama, treba očistiti, oprati i dezinfikovati najmanje jednom dnevno. Za dezinfekciju kontaminiranih površina i materijala ne treba koristiti bocu s raspršivačima, jer prskanje može dodatno proširiti virus i uzrokovati udisanje štetnih čestica i hemikalija. Krpe koje se koriste za brisanje različitih površina ne smiju se miješati. Prostorije koje se čiste neophodno je dobro provjetriti, najbolje prirodnim putem. Ukoliko postoje uslovi, treba omogućiti da sunčeve zrake dospiju u prostoriju (podići roletne, zavjese i druge zaštite na prozorima i otvoriti prozore).

Ako se provodi dezinfekcija u prostorijama u kojima je prethodno boravila osoba koja je zaražena korona virusom, potrebno je najprije dobro provjetriti prostorije otvaranjem vrata i prozora. Ventilacija prostora treba da je duga, optimalno jedan dan prije čišćenja i dezinfekcije. Prostorije se moraju oprati rastvorom tople vode i deterdženta ili sapuna, nakon čega slijedi dezinfekcija hlornim preparatima, preparatima na bazi alkohola sa minimalno 70% alkohola ili drugim dezinfekcionim sredstvima. Pranju i dezinfekciji podliježu sve površine i sav pribor koji postoji u prostoriji. Obavezno je pridržavati se uputstava proizvođača za sve proizvode za čišćenje i dezinfekciju (npr. koncentracija, način nanošenja, vrijeme kontakta itd.).

Koristiti telefone, video-konferencije, internet, viber grupe, razne multimedijalne komunikacione kanale i slično za poslovanje što je više moguće kao zamjenu za sastanke. Kada su sastanci neophodni, treba ih organizovati u što većim prostorijama, te ostaviti dovoljan razmak (1,5-2 metra) između osoba. Izbjegavati rukovanje, te držati distancu od najmanje 1,5 do dva metra tokom razgovora. Prostorije za sastanke, edukacije i druge prostore gdje se okuplja veći broj osoba očistiti i prozračiti nakon svakog sastanka, a prozračiti i u toku sastanka. Redovno, najmanje dva puta dnevno, potrebno je provjetravati sve prostorije. Često provjetravanje prostorija je mjera prevencije kapljičnih infekcija disajnih puteva. Staviti sredstva za dezinfekciju ruku na vidljiva mjesta svuda u radnom okruženju, kao i u domu, a posebno na javna mjesta gdje ljudi imaju manje mogućnosti redovno prati ruke.

Tek ako osiguramo da se sve preporuke primjenjuju na radnom mjestu, u javnim prostorima, ali i kod kuće, u zgradi, stanu, možemo biti sigurni da ćemo spriječiti ili usporiti širenje virusa, te njegove teške posljedice po dio stanovništva.