Sindikat zaposlenih u Upravi za indirektno oporezivanje (UIO) BiH je organizirao štrajk upozorenja, koji počinje danas, 4. aprila i koji će trajati svaki dan u periodu od 12 do 14 sati, sve do ispunjenja osnovnih uslova koje traže zaposleni u UIO.
Odluka o pokretanju štrajka donesena je nakon što su iscrpljene sve zakonom propisane mogućnosti i nakon što Vijeće ministara BiH nije našlo razumijevanja da se pokuša popraviti izuzetno loš položaj zaposlenih u UIO, saopćeno je iz Sindikata zaposlenih u UIO.
“Ova instutucija je ključna za fiskalnu stabilnost svih nivoa vlasti u BiH, pa se tako sa 85 posto svi budžeti u BiH (državni, entitetski, kantonalni i opštinski), finansiraju od indirektnih poreza. Iako UIO iz godine u godinu prikuplja sve veći iznos prihoda od indirektnih poreza, za finansiranje institucija BiH, pa tako i za zaposlene u UIO, svake godine se izdvaja isti iznos sredstava (680 miliona KM na godišnjem nivou za sve državne institucije). Sav višak prihoda svake godine završi u entitetskim kasama”, navodi se u saopćenju.
To je, kako se nadalje navodi, dovelo do apsurdne situacije, tako da inspektor u Sektoru za poreze u UIO – stručni saradnik, ima osnovnu platu u iznosu od 998 KM, a inspektori na nižim nivoima vlasti zbog rasta prihoda svake godine imaju plate od 1.500 KM i više.
“Kap koja je prelila čašu”, najnovija je najava da će se plate povećati na entitetskom nivou za dodatnih deset posto, a sve na račun porasta prihoda od indirektnih poreza.
Iz Sindikata UIO podsjećaju kako su u tri mjeseca 2022. godine prihodi od indirektnih poreza iznosili dvije milijarde i 229 miliona KM te da su veći za 406 miliona ili 22,29 posto u odnosu na prihode koje je UIO prikupila u istom periodu 2021. godine.
“Sav višak prikupljenih prihoda završio je kod entiteta i Brčko distrikta. Zaposleni u UIO nemaju ništa protiv povećanja plata i na nižim nivoima vlasti, ali više ne žele nijemo trpiti “maćehinski” odnos svih u Bosni i Hercegovini prema zaposlenima u Upravi za indirektno oporezivanje”, navodi se, između ostalog, u saopćenju.