15.5 C
Tuzla
06.07.2022.

Šta donose novi pedagoški standardi i normativi u TK ?

Vlada Tuzlanskog kantona u proteklih 100 dana rada, ispunila je preko 60 posto obećanja od imenovanja. Od 18 obećanih mjera, realizovano je 11. Posljednje tri su stvaranje uslova za isplatu jednokratne novčane pomoći penzionerima sa najnižom penzijom u TK, uvođenje elektronske prijave ispita na fakultetima/Akademiji Univerziteta u Tuzl i inoviranje Pedagoških standarda i normativa u obrazovanju.

Sama činjenica da su pedagoški standardi doneseni prije nekih 17 do 18 godina govori o značajnom iskoraku kada je u pitanju opredjeljnje Vlade TK da ovu oblast na adekvatan način uredi i da se na određen način uhvati u koštac sa potrebom uređenja te oblasti “ istakao je Irfan Halilagić, premijer TK.

Pedagoški standardi i normativi donose brojne novine u ovoj oblasti što će doprinijeti kvalitetnijem obrazovnom procesu stav je Vlade i predstavnika sindikata obrazovanja. Jedna od najznačajnijih novina u osnovnom obrazovanju jeste smanjenje broja učenika u odjeljenju na 28, a za dvije godine broj će biti smanjen na maksimalno 26 učenika.

“Sigurni smo da ćemo sa ovim smanjenjem broja učenika izbjeći tehnološki višak sigurno u narednih pet do šest pa možda i više godina. Sigurni smo da će nastavnici i učenici daleko lakše dati svoj maksimum u odjeljenju sa manjim brojem učenika” rekao je Sumedin Kulović, predsjednik Samostalnog sindikata radnika osnovnog obrazovanja i odgoja TK.

Većina izmjena koje su donesene u pedagoškim standardima za srednje škole se podudara sa izmjenama u osnovnim školama. I u srednjim školama omogućeno je smanjenje broja učenika u odjeljenijima sa 20 na 18 . Definisan je i opis poslova defektologa, procenat i način prijema u škole, omogućeno uvođenje školskog administratora, čija je uloga podrška informacionom sistemu, odnosno pedagoškom informacionom sistemu, koji je ujedno i podrška eksternoj matu, definisan rad asistenata, kao dodatna pomoć u nastavi sa djecom sa poteškoćama u razvoju i po prvi puta definisani su normativi prostora i opreme za škole. Takođe čas odjeljenske zajednice uveden je u normu uposlenika, a omogućeno je i angažovanje dodatnog pedagoga u školama koje imaju 28 odjeljenja i više.

Određene mjere ,smanjenja norme kroz uvođenje časa odjeljenjske zajednice, tako i angažman ostalih i definisanje određenih radnih mjesta uvođenje administratora, definitivvno je kvalitativni pomak u ovim standardima u odnosu na one koji su ove godine doživjeli punoljetsvo 18 godina nisu se mijenjali rekao je Admir Terzić, predsjednik Sindikata srednjeg i visokog obrazovanja, odgoja, nauke i kulture TK.

Kod visokog obrazovanja izvršeno je smanjenje broja studenata na predavanjima upisanim na prvu godinu u svim ciklusima studija, a zbog trenda smanjena broja studenata, te kako bi se omogućila prohodnost studenata na sva tri ciklusa studija. Prilagođen je broj studenata u grupi za vježbe, utvruđeni minimalni standardi za studij na daljinu, te između ostalog propisano minimalno i maksimalno opterećenje nastavnika, koji je imenovan za voditelja studijskog odsjeka, kao i urednika časopisa, čiji je izdavač visoko školska ustanova.

Biće još stvari koje ćemo mi u narednom periodu rješavati, ali u ovom trenutku smo riješili puno toga što je tištilo akademsku zajednicu prije svega konstutivna nastava jedan pojam koji je stvarno čudan, koji je dosta degradirao nastavni proces na visokoškolskim ustanovama, jer se različito tumačio od fakulteta do fakulteta i pravio je problem” rekao je Adnan Hodžić, predsjednik Samostalnog sindikata visokog obrazovanja i znanosti KO Tuzla

Za implementaciju inoviranih pedagoških standarda do 2025. godine bit će uloženo 18 miliona KM

S ovim sredstvima postaje jasno da smo mi opredijeljeni da popravimo standard naših učenika i naših nastavnika i da kvalitet našeg obrazovanja bude veći. U ova sredstva nije uračunato što ćemo ulagati u infrastrukturu i što ulažemo u infrastrukturu” istakao je Irfan Halilagić, premijer TK.

Kada je riječ o infrastrukturi najavljeno je da će u narednom periodu u svim školama biti obnovljene fasade, stolarija, poboljšan sisitem grijanja, a nastojat će se da krovovi škola budu tretirani kao mjera energetske efikasnosti. Potpuna rekonstrukcija bit će urađena na 5 školskih objekata radi se u OŠ “Centar” u Tuzli, OŠ “Kalesija” te Mašinskoj, Građevinsko- geodetskoj školi i Gimnaziji “Meša Selimović” u Tuzli.

POSLJEDNJE DODANO