Stada grupa ostvarila dvocifren rast prodaje u 2019. godini

TV SLON UZIVO RADI OSLON UZIVO 

Dvocifreni rast koji je Stada zabilježila kako u prodaji tako i kad je reč o EBITDA predstavljaju odličnu osnovu za dalji organski rast i poslovni razvoj ove kompanije. Prodaja na nivou Grupe zabilježila je rast od 12 odsto u iznosu od 2,61 milijarde eura, i čini je rast prodaje generičkih proizvoda za 11 odsto (na 1,53 milijarde eura) i rast prodaje brendiranih proizvoda za 13 odsto (na 1,07 milijardu eura). U ovaj odličan rezultat Stade uključen je i snažan organski rast prodaje za osam (8) odsto.

Svojom produktivnošću i operativnom efikasnošću, Stada je dodatno ojačala svoj lanac snabdijevanja i uticala na ekonomičnost svog modela poslovanja. Rezultat ovih mjera je korekcija profita prije kamate, poreza na dobit i amortizacije (EBITDA) čime je izvršeno poboljšanje za 24 odsto, na 625,5 miliona evra.

„Ovi izuzetni rezultati omogućuju nam da i dalje ulažemo ne samo u razvoj sopstvenih proizvoda, već i šire – u zajedničke projekte razvoja sa drugim kompanijama i u licenciranje proizvoda. Sve to predstavlja podršku našoj održivosti i dugoročnom rastu dok paralelno nastavljamo da gradimo najbolji tim u industriji“, naglasio je generalni direktor Stade Peter Goldscmit.

Samo tokom prošle godine, Stada je potpisala više od 50 licencnih ugovora, uključujući i veoma perspektivne oblasti kao što su biosimilari.

„Tokom 2019. godine pokazali smo agilnost da preuzmemo tržišni udio od naših konkurenata na svim većim evropskim tržištima“, primjetio je Goldscmit. „Na osnovu izvanrednih rezultata našeg tima koji je vodeći u ovoj industriji, bićemo u mogućnosti da nastavimo rast i pozicioniramo Štadu kao pouzdanog partnera za generičke i zdravstvene proizvode široke potrošnje.”

Kada je riječ o poslovnim rezultatima kompanije Hemofarm, članice Stada grupe, ona je u 2019. godini zadržala lidersku poziciju na tržištima Srbije, Bosne i Hercegovine i Crne Gore i pride dodatno pojačala svoje proizvodne kapacitete. „Hemofarm je regionalni lider u svojoj branši koji je prošlu godinu završio sa maksimalnim učinkom. Ostvarili smo rekord u proizvodnji od 5,7 milijardi tableta, nikad veći proizvodni portfolio, a poentirali smo sa rekordnom prodajom“, ističe generalni direktor Hemofarma dr Ronald Zeliger.

Posmatrano na nivou Grupe, Stada je tokom 2019. u velikoj mjeri nadmašila konkurente i ostvarila znatan porast tržišnog udjela na skoro svim svojim glavnim tržištima. Dvocifren napredak u prodaji zabilježen je u Njemačkoj, Italiji, Španiji, Francuskoj i Velikoj Britaniji. U Rusiji novoimenovani menadžerski tim sprovodi novu strategiju usmjerenu na poboljšavanje rezultata iz prošle godine. Dok je u Evropi udvostručila svoje prisustvo, Štada je nastavila da ulaže i u tržišta u nastajanju, naročito na Bliskom Istoku, Vijetnamu i Filipinima.

 Ključni događaji iz 2019. godine

Uvođenje Amlodipin/Valsartan generičkih proizvoda u Evropi nakon uspješnog ukidanja patenta, dodatno proširenje Grippostad Complex palete našeg popularnog brenda za borbu protiv prehlade, kao i lansiranje inovativne, gotove formulacije Bortezomiba u 14 zemalja, dokazuju izuzetnost Štadinih novolansiranih proizvoda.

Proširivanje palete biosimilara sa proizvodom Xbrane obezbediće kompaniji dalje mogućnosti za razvoj. Štaviše, Stada je u avgustu u cijeloj Evropi lansirala svoj prvi proizvod na tržištu, Movymia teriparatid biosimilar. U novembru je veliko  strateško partnerstvo sa kompanijom Alvotech ojačalo Stadin razvoj novih proizvoda sa sedam biosimilara.

Akvizicije dogovorene krajem 2019. godine, a nedavno zatvorene, takođe su značajno ojačale prisustvo Stade u centralnoj Evropi, Rusiji i druge CIS zemlje. Preuzimanje Takedinog portfolija od oko 20 brendova u segmentu proizvoda koja se izdaju bez recepta u Rusiji i drugim zemljama CIS-a, kao i akvizacija Walmarka u centralnoj Evropi, značajno će doprinijeti poslovanju Grupe u domenu zdravstvenih proizvoda široke potrošnje, dok akvizicija ukrajinske kompanije Biopharma pruža Štadi velike mogućnosti kako u oblasti lijekova koji se izdaju na recept tako i u oblasti proizvoda koji se izdaju bez recepta. Stada je prošle godine proširila i svoju paletu zdravstvenih proizvoda široke potrošnje u Evropi kupovinom pet brendova za njegu kože i pedijatrijskog lijeka protiv kašlja od britanske kompanije GlaxoSmithKline (GSK).

 Osim bogatijeg portfolija, prošlogodišnje akvizicije Takede, Walmarka i Biopharme donijele su novih 1.300 zaposlenih u Stadu, koja će u 2020. ostati fokusirana na svojih pet strateških prioriteta: superiorni rast kroz ubrzanje razvoja novih proizvoda, liderski prodajni i marketinški kapaciteti, visoko efikasan i pouzdan lanac snabdijvanja, ekonomičan model poslovanja i kultura rasta zasnovana na vrijednostima.