TOP 6 Razloga zašto se u vrijeme krize treba reklamirati?

TV SLON UZIVO RADI OSLON UZIVO

Poslovni portal namijenjen biznisima i medijima poslovni.com donosi TOP 6 razloga zašto se u vrijeme krize/recesije treba reklamirati…

Naime brojni mediji trenutno bilježe rekordnu gledanost i slušanost, kao i rekordne padove u reklamiranju klijenata koji su se dogodili skoro preko noći. Dolaskom recesije i opadanja potražnje, kompanije se prvo žele zaštititi smanjivanjem budžeta za marketing te za istraživanje i razvoj. Podaci iz anketa koje ispituju poslovno i potrošačko ponašanje tokom nekoliko recesija sugerišu da ovakav vid smanjenja troškova nije dobar potez. Uštede stečene komunikacijom sa korisnicima vrlo su kratkotrajne i posljedice su dugoročne. Preduzeća koja su zadržala ili čak povećala budžet za komunikacije tokom recesije bolje su preživjela recesiju, a prije svega dugoročno su zabilježila veću vrijednost i povjerenje u robne marke.

Nekoliko je razloga zbog kojih je pametno nastaviti oglašavanje tokom recesije.

1. Štednja je kratkotrajna kao recesija

Kantar Milward Brown u svojoj je studiji utvrdio da zaustavljanje ili značajno smanjenje oglašavanja u kratkom roku nema većih posljedica. Kompanije koje su imale dobru strategiju oglašavanja prije recesije mogu zaspati na lovorikama na vrlo kratko vrijeme. Ali recesije obično traju duže nego posljedice oglašavanja iz prošlosti. Međutim, ako se šutnja produži na nekoliko sedmica, posljedice su ubrzo vidljive pri prisjećanju robne marke, vidljivosti i posljedično na udjelu na tržištu. Kako recesije traju više od nekoliko sedmica, štednja nije najbolja strateška odluka.

2. Prestanak oglašavanja ima dugoročne negativne posljedice

Prestanak oglašavanja ima štetan učinak na prepoznavanje robne marke i udio na tržištu. Na slici ispod prikazani su rezultati studije u kojoj je Kantar Milward Brown ispitao učinke na ugled brenda u kompanijama koje su zaustavile TV oglašavanje na 6 mjeseci. Vidljivost komunikacijskih aktivnosti marke (TBCA – total brand communicatio awarness) najviše se smanjila, nakon čega slijedi spominjanje marke i tvrdnje da su proizvod tog branda kupili nedavno ili da ga najčešće kupuju.

3. Oglašavanje u recesiji skraćuje oporavak nakon recesije

Što duže kompanija miruje i ne ulaže u komunikaciju, više joj treba vremena da se oporavi, čak i kad recesija završi. Data2Decisions utvrdili su da je kompanijama koje su smanjile budžet za oglašavanje na 0 potrebno oko 5 godina da bi se vratile tamo gdje su bile u vrijeme prije smanjenja budžeta nakon recesije. No, kompanijama koje samo prepolove račun potrebno je oko 3 godine. Marketinške aktivnosti koje kompanija sprovodi u vrijeme recesije vodič su za brži oporavak nakon recesije.

4. Za vrijeme recesije, iznajmljivanje reklamnog prostora je jeftinije

U recesiji cijene reklamnog prostora takođe padaju zbog manje potražnje. Niže cijene oglasnog prostora i smanjeno oglašavanje od strane konkurencije idealni su uslovi za ulaganje u oglašavanje. U reklamnoj tišini dobićete više za manje novca. Na primjer, 2009. godine, kada su mnogi automobilski brendovi smanjili ili čak ukinuli budžete za oglašavanje, Audi ga je povećao za 10%. Povećanje narudžbi za 79% bio je dokaz da je odluka bila ispravna.

5. Čak i u recesiji, vaši potrošači prate medije

Tačno je da se potrošači mijenjaju u recesiji. Njihovi prioriteti i navike potrošnje se mijenjaju, a kupovna moć većine smanjuje. Sve gore navedeno znači da je potrebno prilagoditi kampanje i rješavati nove potrošačke probleme i prioritete, a ne zaustaviti oglašavanje i komunikaciju. Ako mu se ne obratimo mi, onda će mu se obratiti naš konkurent. Možemo li sebi to priuštiti u recesiji?

6. U recesiji potrošači mijenjaju brendove

U životnim prekretnicama, kao što su brak, razvod, gubitak ili promjena posla i slično, ljudi mijenjaju određene navike i upravo u tom razdoblju najčešće mijenjamo brendove i isprobamo nešto novo. Trenutna pandemija, karantin i nadolazeća recesija zasigurno ispunjavaju kriterijum prekretnica koji će mnoge potrošače pripremiti da pribjegavaju novim robnim markama. Kompanije stoga moraju djelovati na dva nivoa: uložiti sav svoj trud u povećanje vjernosti postojećim kupcima i ulagati u kampanje koje će privući potrošače konkurenata.