Upravljanje zgradama u Tuzli – predloženo osnivanje preduzeća za obavljanje tog posla

TV SLON UZIVO RADI OSLON UZIVO

Vijećnici Gradskog vijeća Tuzla prihvatili su Informaciju o upravljanju i održavanju zajedničkih dijelova i uređaja u zgradama sa prijedlogom mjera.

Informacija o upravljanju i održavanju zajedničkih dijelova i uređaja u zgradama izazvala je interes vijećnika Gradskog vijeća te se najduže raspravljalo o ovoj tački dnevnog reda. Veliki dio njih mišljenja je da upravitelji ne obavljaju adekvatno posao za koji su plaćeni, stoga je nezadovoljstvo građana opravdano.

”Danas je kroz raspravu definisano da je stanje vrlo loše, da ne kažemo katastrofalno po pitanju održavanja zgrada, kako za stanare, liftove, tako i građane koji prolaze pored zgrada gdje može otpasti fasada i da neko strada”, kazao je Mirnes Ajanović, vijećnik Bosanske stranke u Gradskom vijeću Tuzla.

Predsjednik Kluba vijećnika SDA u Gradskom vijeću Tuzla Mirza Tupajić ističe da ljudi na svoju ruku vrše određene radove bez ikakvog nadzora.

”Nevjerovatno da nemamo nadzor u zgradama vezano za protivpožarnu zaštitu, da vidimo da li su prisutni svi hidranti, znamo da se to krade, da li su atestirani aparati za gašenje požara”, kaže Tupajić.

Da je ovo područje nedovoljno uređeno slažu se i u vladajućoj strukturi, međutim ne žele komentarisati rad upravitelja.

”Vlasnici etažnih stanova u pojedinim zgradama mogu da kažu da li su zadovoljni s nekim upraviteljem, ili nisu zadovoljni. Ukoliko nisu, imaju mogućnost da ga promijene odlukom stanara i da se odluče za nekog drugog. Međutim, kako ste čuli, sve je manje broj preduzeća zainteresovanih za takvu djelatnost”, rekao je Aleksandar Vujadinović, predsjedavajući Gradskog vijeća Tuzla.

U nadležnoj Službi kažu da u mnogim slučajevima nesloga etažnih vlasnika donosi brojne probleme. Iako imaju pravo na promjenu upravitelja ukoliko nisu zadovoljni njegovim radom, ova činjenica ih sputava u takvoj odluci.

”Vrlo često imamo u određenim zgradama, ulazima itd. situaciju da je vrlo teško da se okupi preko 50 posto etažnih vlasnika kako bi donijeli određene odluke, ali je zakon propisao da to tako mora biti”, navodi Slavko Stjepić, šef Službe civilne zaštite Grada Tuzla.

Tokom rasprave mogli su se čuti različiti prijedlozi za rješavanje ovih problema. Jedan od njih je certificiranje upravitelja, ali i predstavnika etažnih vlasnika.

”Odnosno da moraju proći određene edukacije, a zatim i jedan tekst koji bi moglo pripremiti Ministarstvo prostornog uređenja, koji oni moraju položiti. Čim položite test, vi steknete određena znanja, iskustva, i samim tim će da u aktivnost uvuku i ostale etažne vlasnike za svoju jedinicu”, kazao je Sabiha Mujkanović, vijećnica SBB-a u Gradskom vijeću Tuzla.

Vijećnici također predlažu osnivanje javnog preduzeća ili formiranje službe u okviru već nekog postojećeg preduzeća a koja bi imala ulogu upravitelja. Kažu, na taj način bi novac za ovu vrstu posla ostajao u Budžetu Grada, odnosno taj novac bi mogao biti usmjeren na investicije i rekonstrukcije zgrada. Radi se o iznosu od oko šest miliona KM koji uberu upravitelji od etažnih vlasnika na godišnjem nivou.

”Što se tiče formiranja javnog preduzeća, to nije loša ideja, imajući u vidu da bi na jednom mjestu sačuvali građanska sredstva, sve te novce koje imamo na raspolaganju. Kada je veći fond postoji mogućnost da se više i bolje upravlja tim objektima”, naveo je Nedžad Malikić, vijećnik Tuzlanske alternative u Gradskom vijeću Tuzla.

Sa dnevnog reda ove sjednice povučena je Odluka o izmjenama odluke o kućnom redu u stambenim zgradama, a koja je direktno vezana za Informaciju o upravljanju zajedničkih dijelova i uređaja u zgradama. Ta odluka vraćena je na doradu Službi civilne zaštite koja je predlagač. Treba reći da je na sjednici usvojen Pravilnik o izmjenama pravilnika o uslovima za obavljanje poslova upravitelja.