Vozači slave svoj dan – U posljednje vrijeme sve ih manje u državi

     

Vozači i automehaničari u našoj zemlji danas obilježavaju svoj dan.

Autobaza je i ovaj put bila polazna tačka za godišnji defile tuzlanskih vozača. Krenuli su potom ulicama Tuzle, preko Miladija, južnom magistralom do Brčanske Malte, preko Skvera, Irca i ponovo do Autobaze, kako bi s građanima, uz zvuk sirene proslavili 15. januar – Dan vozača i automehaničara. Za njih je ovo svečan dan, a defile je organizovan već 63. put. Organizatori su iznenađeni i oduševljeni brojem učesnika ove godine.

”To je naš jedan dan koji obilježavamo, nadamo se i u budućnosti. S generacije na generaciju će se ovo nastavljati, mogu naglasiti da smo jedini u BiH s ovim defileom, u gradu pa i šire”, kaže Srđan Miljanović, predsjednik Udruženja vozača i automehaničara grada Tuzla.

Među posljednjima u koloni vozila našao se Rašid Čehajić, danas vozač u penziji. 15-tak godina bio je automehaničar, kasnije vozač, a posljednje godine redovnog radnog vijeka proveo je u vlastitoj autoškoli, gdje je mlade ljude obučavao ono što on najbolje zna. I danas se rado sjeti prvog susreta s volanom.

”Tad se zvalo šegrt, odnosno učenik sam bio. Ko i svi mladi ljudi, volio sam da malo provozam, bila su prije stara vozila, malo ko pamti od vas mladih ta vozila. Kad god sam imao priliku, počeo sam da uzimam volan u ruke pa sam išao mic po mic, tako da sam naučio voziti bez ičije pomoći”, priča nam ovaj vozač.

Rašid nam govori da mu je drago što je dio ovogodišnjeg slavlja za Dan vozača, ali ga istovremno žalosti što je  dobar dio njegovih kolega u nezavidnom položaju, poput vozača Zenicatransa koji su prethodnih dana bili u štrajku. Nažalost, posljednjih godina sve je izraženiji odliv radne snage iz ove struke. Njemačka, Austrija i Slovenija su za profesionalne vozače obećane zemlje. Razlog odlaska je samo jedan.

”Stvarno puno se radi, džaba tehnologija, džaba sve, ali nisu adekvatno nagrađeni. To je jedini razlog, ta finansijska injekcija”, navodi Miljanović.

Nažalost, Udruženje ne može mnogo uticati na promjenu ovakvog stanja, ali će se zalagati za bolje uslove rada vozača. Poručuju vlasnicima kompanija za prevoz, da ne štede na platama vozača, jer će zasigurno imati zadovoljnije radnike i bolje urađen posao. Rašid, vozač u penziji iz naše priče poručuje mladima da vožnju uvijek prilagode uslovima na putu, ali i da vode računa o pješacima.