Zapaljeni automobili sve češći prizor: Šta izaziva vatru ispod haube?

Na bh. cestama, posebno tokom ljetnih mjeseci, sve češće svjedočimo zapaljenim vozilima, bilo u toku vožnje, bilo nakon saobraćajnih nesreća.

Posljednji slučaj dogodio se u subotu u popodnevnim satima u mjestu Gora kod Semizovca, na magistralnom putu Vogošća – Srednje, gdje je jedno vozilo, nakon sudara s bankinom, planulo i potpuno izgorjelo.

Prema izjavama svjedoka, automobil se kretao velikom brzinom kada je udario u zaštitnu ogradu, a nedugo nakon toga izbio je požar. Suvozač je zadobio teške tjelesne povrede kada mu je metalna ivica presjekla koljeno, dok je vozač prošao s lakšim povredama. Požar su brzom intervencijom ugasili vatrogasci, a saobraćaj je normalizovan u 17:20 sati.

Slična situacija zabilježena je i u subotu u večernjim satima na dionici Tuzla – Doboj, kod Lukavca, gdje se vozilo zapalilo u vožnji, usljed čega su putnici morali hitno napustiti automobil. Srećom, i tu su svi ostali nepovrijeđeni.

Zbog čega dolazi do zapaljenja automobila?

Iako se uzrok zapaljenja često zanemari nakon što se svi putnici spasu, stručnjaci upozoravaju da su razlozi ovakvih incidenata brojni i raznoliki.

Automehaničari pojašnjavaju da je jedan od najčešćih uzroka kod dizelskih vozila začepljenje partikularnih filtera za izduvne gasove. Naime, kompjuter motora s vremena na vrijeme pokreće proces regeneracije filtera, koji tada postiže temperature i do 700 stepeni.

Ako se vožnja odvija uzbrdo i pri velikim vanjskim temperaturama, dolazi do pregrijavanja, zapušenja i u krajnjem slučaju – požara.

Još jedan čest uzrok požara kod dizelaša je curenje nafte na dizne, dok kod benzinaca uzroci mogu biti još raznovrsniji počevši od slabih ili loše dimenzionisanih osigurača, preko neispravno ugrađenih filtera goriva, do kratkog spoja kablova koji dolaze u kontakt s haubom.

Autoelektričari upozoravaju i na opasnosti koje prijete usljed neredovnog održavanja plinskih instalacija, ali i korozije na električnim spojevima kod starijih vozila.

Miševi kao uzročnik požara

Zanimljivo je da i miševi mogu izazvati požar i to ulaskom u motorni prostor i grickanjem kablova, stvaraju kratke spojeve koji mogu biti okidač za zapaljenje, upozoravaju automehaničari.

Kao ključnu preventivu, stručnjaci savjetuju redovno servisiranje vozila, posebno tokom ljetne sezone kada su temperature visoke, a motori dodatno opterećeni.

Također, svaki vozač bi trebao imati protivpožarni aparat u vozilu – i to nadohvat ruke, ispod sjedišta, a ne u gepeku.

U slučaju požara, haubu treba otvarati pažljivo i postepeno, kako ne bi došlo do naglog ulaska kisika i dodatnog razbuktavanja plamena.

Iako slike zapaljenih automobila postaju sve češće na našim cestama, najvažnije je da putnici na vrijeme napuste vozilo i sačuvaju svoje živote.

pročitajte i ovo