4 C
Tuzla
27.04.2024.

Call centri u BiH uprihodovali 189 miliona KM i povećali zaposlenost za 96%

U BiH posluju 394 marketinške agencije, koje su u 2021. godini ostvarile ukupan prihod od prodaje u iznosu oko 252 miliona KM i rekordnu dobit od 32,5 miliona KM, pokazuju podaci bonitetne agencije LRC BIS.

Najveća domaća bonitetna agencija LRC BIS je ovu analizu uradila na osnovu završnih finansijskih izvještaja koje su predale 35.726 kompanije u BiH nadležnim entitetskim agencijama za 2021. godinu.

Uprkos tome što su budžeti brojnih bh. kompanija bili zamrznuti zbog krize prouzrokovane pandemijom COVID-19, agencije za promociju (reklamu i propagandu) u BiH ostvarile su rast poslovanja u posljednje dvije godine.

Za razliku od 2020. kada su ostvarile 227,8 miliona KM ukupnog prihoda od prodaje, marketinške agencije u BiH su brzo konsolidovale svoje poslovanje zahvaljujući sve većem interesu bh. kompanija za online marketing i digitalne kanale oglašavanja, pa su u 2021. ostvarile ukupni prihod 252 miliona KM i gotovo dostigle pretpandemijski nivo.

Sličan je i uzorak amplitude poslovanja marketinških agencija koji se odnosi na ostvarenu dobit, koja je sa 29 miliona KM u 2019. opala na 26 miliona KM u 2020., da bi u 2021. godini dostigla rekordnu cifru od 32,5 miliona KM.

U strukturi ukupnog prihoda od prodaje je 67 miliona KM izvoza, ostvarenog u 2021. godini i to zahvaljujući sve većem otvaranju globalnog tržišta, za razliku od godinu prije kada je izvoz bilježio 57 miliona KM.

Interesantno je napomenuti da je u 2021. godini 10 agencija za promociju (reklamu i propaganda) “prešlo prag” i ostvarilo prihod preko 5 miliona KM.

U djelatnosti Agencije za promociju (reklamu i propagu) prvih deset rangiranih u 2021. godini ostvarilo je ukupni prihod od 118 miliona KM, dok je njihova ukupna dobit iznosila 18 miliona KM.

“Pandemijska klima” pogodovala je rastu boja marketinških agencija u BiH za čak 12,2 posto, jer je njihov broj sa 346 u 2019. godini, porastao na 370 u 2020., a u 2021. godini dostigao cifru od 394.

Uporedo s rastom marketinških agencija u BiH, rastao je i ukupan broj zaposlenih radnika u njima, sa 1.695 u 2020. na 1.875 u 2021. godini, pišu Poslovne novine.

Vezane vijesti

TUZLA