Airbag i pojas za spasavanje, inovacije za sigurnost vozača i putnika
Sigurnosni pojas i zračni jastuk danas su ključni elementi pasivne sigurnosti u automobilima.
Prvi koncept sigurnosnog pojasa pojavio se u 19. vijeku kada je engleski inženjer George Cayley osmislio remen za zadržavanje pilota u glajderima.
Kasnije, 1885. godine, Edward J. Claghorn iz New Yorka dobio je prvi američki patent za “sigurnosni pojas”, koji je više nalikovao današnjem alpinističkom pojasu nego automobilskom
Pravu revoluciju donio je švedski inženjer Nils Bohlin, koji je 1959. godine, radeći za Volvo, razvio trotočkovni pojas koji kombinira pojas preko krila i ramena, pružajući znatno bolju zaštitu u slučaju sudara.
Volvo je odlučio učiniti ovaj patent dostupnim svim proizvođačima, što je omogućilo njegovu široku primjenu i spasilo brojne živote
Zračni jastuk, kao dodatni sigurnosni element, ima svoje korijene u 1950-ima. Američki inženjer John W. Hetrick podnio je patent za zračni jastuk 1952. godine, inspiriran mehanizmima iz vojne tehnologije.
Paralelno, japanski inženjer Yasuzaburou Kobori razvijao je sličan sistem koji je koristio eksplozivni mehanizam za brzo napuhavanje jastuka.
Prva komercijalna upotreba zračnih jastuka zabilježena je 1970-ih, ali su tek 1990-ih postali standardna oprema u većini automobila.

Danas, moderni automobili mogu imati više zračnih jastuka, uključujući frontalne, bočne, zavjesaste i koljenske, pružajući sveobuhvatnu zaštitu putnicima.

Zajedno, sigurnosni pojas i zračni jastuk čine temelj pasivne sigurnosti u vozilima. Dok pojas sprječava izbacivanje putnika iz sjedišta, zračni jastuk ublažava udarce i smanjuje rizik od ozbiljnih ozljeda. Njihova sinergija značajno je doprinijela smanjenju smrtnosti i težih ozljeda u prometnim nesrećama širom svijeta.
Da li ste znali…?
Prvi serijski automobil koji je nudio mogućnost airbaga bio je Oldsmobile Toronado iz 1973. godine. Ovaj automobil tada jednog od najprodavanijih američkih automobilskih kompanija, dok je u Evropi to bio Mercedes-Benz W126, koji je tada uzeo i titulu najsigurnijeg automobila, a taj epitet godinama će ga slijediti.
Sigurnosni pojas je nešto stariji i prvi automobil sa pojasom bio je Nash Motors, kompanija koja više ne postoji. Ipak, Volvo je taj koji je komercijalizovao i masovno počeo koristiti sigurnosne pojaseve.