Ljubav prema čitanju poezije od malena gaji Hena, učenica prvog razreda gimnazije. Sa djelima Šekspira upoznala se već u osnovnoj školi, a kroz srednju je čitala i njegove lektire. Smatra, da je čitanje ključ koji otvara vrata uspjeha u svijetu.
“Smatram da je krucijalno da sve mlađe generacije znaju da tečno pričaju engleski i da se snalaze u svijetu, mislim da osim ostalih jezika, engleski bi trebao da svima bude drugi jezik”, istakla je za RTV Slon Hena Salkić, učenica Gimnazije „Ismet Mujezinović“ Tuzla.
Isto mišljenje dijeli i Lamija, koja poeziju piše od osnovne škole.
“Gradi nam vokabular, naš govor i rječnik su puno otvoreniji ako čitamo i pišemo, a također i idejno stvaramo druge svjetove, možemo se baviti i drugim aktivnositima koje su dobre za naše društvo. Osobe koje čitaju i pišu su dobre i u drugim aktivnostima, otvorene su za komunikaciju sa drugima što je dobro za kasnije u njihovom životu i u studiranju”, rekla je Lamija Redžepagić, učenica Gimnazije „Ismet Mujezinović“ Tuzla.
Kako bi podigli svijest učenicima o čitanju i usavršavanju engleskog jezika, u Gimnaziji Ismet Mujezinović Tuzla, tradicionalno su organizovali dane Šekspira. Učešće je uzelo 13 škola.
“Nažalost djeca sve manje i manje čitaju, i ovo je način. Dramsko djelo nije puko čitanje. To je oživljavanje nečeg napisanog. To je jako dobar način da djeci pobudimo ljubav prema knjizi, s jedne strane ljubav prema engleskom jeziku jer oni funkcionalno govore ono što su naučili, a s druge strane ljubav prema književnosti uopšte, prema lijepoj riječi”, kazala je Amra Đapo, kooautorica projekta „Shakespeare day“.
Poznavanje engleskog jezika, smatraju i u Pedagoškom zavodu, otvara mnoga vrata u budućnosti.
“Bitno je da učenici uče sve više stranih jezika da budu konkurentni na tržištu rada. Poznavanje jednog, dva ili tri jezika će našim učenicima omogućiti da budu konkurentni na tržištu rada i ovo je mali doprinos da naši učenici na simpatičan način se educiraju na stranom jeziku”, naveo je Nikola Čiča, direktor Pedagoškog zavoda TK.
Bile knjige na našem ili stranom jeziku, voljeli ih ili ne, činjenica je da ih najviše čitamo tokom srednje škole, kroz obiman i obavezan broj lektira različitih žanrova. Ipak, u vrijeme modernih tehnologija i novih sadržaja sve češće zapostavljamo knjige, a kultura čitanja sve je manje prisutna i u našem društvu.