4 C
Tuzla
27.04.2024.

Učenici iz BiH postižu rezultate ispod međunarodnog prosjeka

Učenici svih obrazovnih sistema u Bosni i Hercegovini u prosjeku postižu rezultate ispod međunarodnog PISA 2018 prosjeka. Svaki drugi petnaestogodišnjak u BiH ne posjeduje funkcionalnu čitalačku pismenost – odnosno razumijevanje i interpretaciju različitih vrsta teksta. Činjenica je i kako su statističke varijacije unutar obrazovnih sustava u  BiH zanemarive, ako uzmemo u obzir da naši petnaestogodišnjaci u prosjeku zaostaju tri školske godine u odnosu na vršnjake iz EU i da u prosjeku 41,3% petnaestogodišnjaka ne dostiže minimalnu razinu postignuća  u tri ispitivana PISA područja, podaci su Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH.

Što se tiče rezultata TIMSS 2019 istraživanja, činjenica je kako čak četvrtina učenika četvrtog razreda osnovne škole ne dostiže ni osnovni nivo matematičkih znanja i vještina, što znači da imaju teškoća s elementarnim matematičkim pojmovima.

Svi podaci međunarodnih istraživanja su javni, nalaze se u javnim međunarodnim bazama koje su kodirane zbog zaštite ličnih podataka, ali su dostupne svim učesnicima za analize i istraživanja.  Sva nadležna ministarstva obrazovanja od Agencije su dobila pristupne podatke i jasne upute kako da u međunarodnim bazama pristupe podacima za područje svoje nadležnosti. Agencija ne radi analize za pojedinačna nadležna ministarstva, ali je svima ponudila podršku pri njihovoj izradi.

Sva nadležna ministarstva obrazovanja pozvana su uraditi analize, ali ih (nažalost) većina to nije uradila.

Od ranog jutra smo u kontaktu s međunarodnim organizacijama koje provode istraživanja u cilju ishodovanja eventualnog učešća u istraživanjima čiji rokovi moguće mogu biti još minimalno prolongirani.

Radi se o rokovima koji vrijede u cijelom svijetu za SVE zemlje učesnice međunarodnih istraživanja. Unatoč tome što je Bosna i Hercegovina preuzela obavezu učešća u međunarodnim studijama, Agencija za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH, zadužena za njihovu provedbu, dočekala je kraj 2020., a potom i kraj 2021. godine čekajući odluku Predsjedništva BiH, bez koje ova istraživanja nisu mogla biti provedena.

Agencija je u određenim istraživanjima, čekajući donošenje relevantnih odluka, realizirala sve zadatke koji su propisani tehničkim standardima međunarodnih istraživanja, ali nam je izostanak potrebnih saglasnosti onemogućio učešće u nastavku procesa, navodi se u saopćenju Agencije za predškolsko, osnovno i srednje obrazovanje BiH.

Vezane vijesti

TUZLA