11 C
Tuzla
23.02.2024.

Kako sačuvati hranu od kvarenja i šta jesti u ljetnim danima?

Visoke temperature u ljetnim mjesecima osim što otežavaju rad i boravak vani, mogu narušiti i sigurnost i kvalitet hrane koju konzumiramo. Faktori koji utječu na kvarenje namirnica su temperatura skladištenja, vlažnost zraka i koncentracija kisika i tada dolazi do rasta mikroorganizama u namirnicama, promjeni boje, okusa, mirisa i kvalitete hrane. Namirnice koje vrlo često uzrokuju trovanje su sirovo ili nedovoljno pečeno meso, nepasterizirani mliječni proizvodi te neoprano voće i povrće.

Hrana sa sobom nosi mikrorganizme bakterije viruse koji mogu izazvati promjene u organizmu i razna patološka stanja. S druge strane u ljetnom periodu se konzumira mnogo svježe hrane i sa tom hranom možemo unijeti brojne vrste pesticida koji mogu izazvati razne bolesti, ističe Midhat Jašić, profesor nutricionizma na Tehnološkom fakultetu u Tuzli.

Simptomi trovanja hranom mogu se pojaviti ubrzo nakon konzumacije kontaminirane hrane ali i nekoliko sati ili čak dana poslije. Kada će se simptomi pojaviti ovisi o uzroku trovanja hranom i količini konzumirane hrane ili pića. Simptomi trovanja mogu uključivati: bol u trbuhu, dijareju, groznicu, gubitak apetita, mučninu, povraćanje, slabost i umor. Kako bismo sačuvali kvalitet namirnica, moramo voditi računa o njihovoj čistoći i skladištenju, ističu nutricionisti

Prvo pravilo je dok je ljeto konzumirati hranu koja je čista uredna dobro oprana. Dobro je prilikom pranja dodati malo sode bikarbone jer će smanjiti koncentraciju pesticida ili dodati sirće koje će neutralisati hemikalije i manjiti prisutnost mikroorganizama, navodi profesor Jašić.

Osim čišćenja, najbolji  način čuvanja hrane je njeno skladištenje u hladnjaku gdje može ostati i do 48 sati.
Sada je sezona friškog voća i povrća, što se i preporučuje kao najbolja vrsta ishrane u ljetnim danima. Osim sezonske hrane, preporuka je i da se konzumiraju lokalno proizvedene namirnice i dovoljno tečnosti.

Nuditi organizam stalno vodom! U ljetnom periodu  imamo proces transpiracije, isparava se voda iz našeg tijela i to treba unijeti da bi se uspostavila ravnoteža. Drugo, konzumirati svježe voće i povrće dobro oprano, nije preporučljivo konzumirati meso i masne proizvode, upozorava profesor Jašić.

Ljetni period je najbolje vrijeme za šarenoliku i zdravu ishranu ukoliko vodimo računa o pravilnoj konzumaciji. Biranjem voća i povrća sa visokim sadržajem vode osiguravamo i pravilnu hidrataciju organizma, stoga je važno spajati ugodno s korisnim.

 

.

Vezane vijesti

TUZLA