5.5 C
Tuzla
26.04.2024.

Kuda voze i kome smetaju vozači električnih romobila?

Električni romobili danas nisu rijetkost u našoj zemlji. Prevozno sredstvo na kraće relacije postaje navika velikog broja građana. Muhamed Tufekčić je jedan od onih koji je uvidio dobre strane električnog romobila, pa ga vozi svakodnevno. Za manje novca, osoba se preveze na drugu lokaciju. No, nije ovo prevozno sredstvo za svakoga, ističe Muhamed. Svjestan je da ima mnogo korisnika popularnih trotineta koji ugrožavaju sigurnost drugih prilikom vožnje.

“Ne preporučujem baš svima da to koriste, jer nije baš sigurno za današnji svijet. I zbog prometa i svega”.Stalno prolaze, velika količina trotineta kroz grad, ima male djece, starijih osoba, stalno dolazi do nekog konflikta”- kaže Muhamed

Da se svi odgovorno ponašaju i voze sporije, do toga ne bi dolazilo, uvjereni su građani Tuzle. Jedni su ZA korištenje električnih romobila, drugi PROTIV. Uglavnom su protiv zbog vožnje po pješačkoj zoni, gdje dolazi do udara pješaka. A Zakona još nema. Prema riječima stručnjaka iz Ministarstva saobraćaja Tuzlanskog kantona, korištenje električnih romobila bi trebalo biti regulisano Zakonom o osnovama sigurnosti saobraćaja na putevima u Bosni i Hercegovini, a ne na nižim nivoima. No, Kanton Sarajevo nedavno je izmijenio Zakon o uređenju saobraćaja, prema čijim propisima je vozačima električnih romobila zabranjeno kretanje pješakim površinama.

”Tačno je da je Kanton Sarajevo donio jedan parcijalni zakon i pravni stručnjaci razmišljaju je li to u skladu sa Ustavom i zakonima BiH, jer saobraćaj treba da se definiše na nivou BiH. Tako da smatramo, da treba državni parlamet treba da usvoji izmjene i dopune Zakona” kaže Nenad Lukanović, pomoćnik ministra za saobraćaj TK.

Inicijativu za izmjene te regulative su, kako navodi Lukanović, slali dva puta. Odgovora nema.
”Evo ja sugerišem kolegama u državnom Ministarstvu transporta i komunikacija da što prije pogledaju sva zakonska rješenja koja se nude na području EU, i da u što skorije vrijeme predlože državnom parlamentu izmjene i dopune Zakona o osnovama sigurnosti saobraćaja i da se ova oblast reguliše. Svjedoci smo da ima veliki broj saobraćajnih nesreća gdje su učesnici između ostalog i električni romobili a još uvijek ih naš zakon ne tretira i ne poznaje kao učesnike u saobraćaju” ističe Lukanović.

To zapravo znači da korisnici ovih prevoznih sredstava, još uvijek ne mogu biti kažnjeni ukoliko se neodgovorno ponašaju u vožnji.

“Zakonske odredbe nema, tako da je pripadnicima policije jako teško da sankcionišu one koji se neodgovorno ponašaju, pa i prema tome i ove vozače električnih vozila” kaže Nenad Lukanović, pomoćnik ministra za saobraćaj TK.

Dobra zakonska rješenja u ovoj oblasti, prema riječima Lukanovića ima Hrvatska, u kojoj je regulisano da korisnici električnih romobila smiju voziti samo po biciklističkim trakama gdje one postoje. Ukoliko ih nema, onda mogu koristiti i površine za pješake, odnosno trotoare, a ako nema ni takvih staza, onda se smiju spustiti na saobraćajnice ali nižeg ranga, poput naših lokalnih i regionalnih puteva. Ono što iz kantonalnog ministarstva preporučuju općinama i gradovima je da prilikom pripreme rekonstrukcija ili izgradnje saobraćajnica planiraju izgradnju i biciklističkih staza, po kojima bi vozili i vozači električnih romobila.

Vezane vijesti

TUZLA