8 C
Tuzla
26.04.2024.

Na FINra završen 8. Međunarodni simpozij

Na Visokoj školi za finansije i računovodstvo FINra u Tuzli održan dvodnevni 8. Međunarodni simpozij, 24. i 25. septembara 2020. godine, na temu “Finansije, računovodstvo i menadžment u kriznom period”. Više od 30 predavača, uglednih profesora i istaknutih stručnjaka iz prakse iz BiH, Hrvatske, Slovenije, Srbije i Crne Gore, održali su prezentacije o tome na koji način je pandemija prouzrokovana korona-virusom uticala na finansijski sektor i kako odgovoriti na krizu. Drugog dana Simpozija održana je i panel-diskusija u kojoj su učestvovali direktori kompanija, koji su podijelili svoja iskustva kriznog menadžmenta.

Tokom dva dana Simpozija, između ostalog, bilo je riječi o mjerama za suzbijanje negativnih posljedica koronakrize i aktivnostima Porezne uprave Federacije BiH u vrijeme pandemije, izazovima primjene računovodstvenih informacionih sistema i javnim nabavkama u Bosni i Hercegovini u vrijeme pandemije, razvijanju sistema javnih internih finansijskih kontrola kao preduslovu za adekvatnu reakciju u stanju nesreće. Riječ je o temama koje su izuzetno značajne za sve zaposlene u privatnom i javnom sektoru na knjigovodstveno-računovodstvenim, finansijskim i menadžerskim poslovima.

Na zatvaranju Simpozija doneseno je niz zaključaka i preporuka. Između ostalog zaključeno  je da pandemija i poslovanje u vremenu krize nameće potrebu za revidiranjem i aktualizacijom većine standarda i normi po kojima je uređeno poslovanje. Potrebno je definisati i pojačati krivičnu odgovornost pravnih subjekata u prometu, počevši od jedinica lokalne samouprave, preko institucija, pa sve do privrednih subjekata. Kriza i poslovanje u vanrednim okolnostima su pokazali da se pojedinci “skrivaju” iza identiteta i snage pravnih osoba. Potrebno je stimulisati poslovni ciklus, stimulacijom potrošnje, i to fiskalnim mjerama, politikom dohodaka i javnim investicijama. Sa Simpozija je poručeno i da zaduživanje, kao metod stimulacije ekonomije treba koristiti oprezno, da u bankarskom sektoru treba revidirati modele i parametre ocjene kreditne sposobnosti, a u poslovnom i finansijskom sektoru treba uvoditi i dalje razvijati sisteme upravljanja rizikom.Vrijeme krize treba iskoristiti i kako bi se unaprijedilo korištenje informacionih tehnologija u poslovanju, poručeno je danas iz Tuzle.

Interes za ovogodišnji Međunarodni simpozij “Finansije, računovodstvo i menadžment u kriznom period” koji je organizovala edukativno-konsultativna kuća Finconsult, u saradnji s Visokom školom za finansije i računovodstvo FINra Tuzla, bio je izuzetno veliki. Zbog potrebe poštivanja mjera prevencije zaraze korona-virusom značajan dio Simpozija realizovan je online putem ZOOM platforme. Time je FINra još jednom potvrdila i svoje kapacitete i spremnost za prilagođavanje rada u specifičnim uslovima.

Svi radovi sa 8. Međunarodnog simpoziju objavljeni su u Zborniku radova, koji broji 39 članaka, sa 658 stranica A-4 formata. Prezentacije su dostupne na web stranicama: www.finconsult.ba i www.finra.ba.

Na Simpoziju su donešeni sljedeći zaključci i poruke:

  1. Pandemija i poslovanje u vremenu krize nameće potrebu za revidiranjem i aktualizacijom većina standarda i normi po kojima je uređeno poslovanje (računovodstvo i izvještavanje u prvom redu, ali i poslovanje općenito). Stare norme više nisu jednostavno i direktno primjenjive. Krizno vrijeme treba iskoristiti kao povod da unaprijedimo profesionalne standarda, tako da olakšamo poslovanje i podignemo produktivnost i nakon kriznog vremena.

 

  1. Potrebno je definisati i pojačati krivičnu odgovornost pravnih subjekata u prometu, počevši od jedinica lokalne samouprave, preko institucija, pa sve do privrednih subjekata. Kriza i poslovanje u vanrednim okolnostima su pokazali da se pojedinci “skrivaju” iza identiteta i snage pravnih osoba. Institut krivične odgovornosti pravnih osoba treba zaživjeti u našoj pravosudnoj praksi.

 

  1. Potrebno je stimulisati poslovni ciklus, stimulacijom (prvensteno investicijske) potrošnje, i to:
  • fiskalnim mjerama,
  • politikom dohodaka,
  • javnim investicijama.

 

  1. Zaduživanje (kreiranje javnog duga), kao metod stimulacije ekonomije koristiti oprezno, uz dva uslova:
  • uz utrošak sredstava u investicijsku, a ne javnu potrošnju,
  • pažljiv pristup u ograničavanju odnosa javnog duga prema BDP-u (iako nominalno BiH nema visok pokazatelj duga prema BDP-u, treba voditi računa o tome da je ekonomska baza u BiH krhka i da ne može jednako podnositi omjere zaduženosti kao razvijene ekonomije).
  1. U poslovnom sektoru treba uvoditi modele praćenja poslovnih performansi, kao i modele predviđanja poslovnih poteškoća, te poslovne izvrsnosti kompanija, radi mogućnosti pravovremene reakcije i proaktivnog djelovanja menadžmenta.

 

  1. U bankarskom sektoru treba revidirati modele i parametre ocjene kreditne sposobnosti, kako bi se u obzir uzele okolnosti koje je donijelo krizno poslovanje.

 

  1. U poslovnom i finansijskom sektoru treba uvoditi i dalje razvijati sisteme upravljanja rizikom (ERM – Enterprise Risk Management), kao sistemski pristup i odgovor na krizne okolnosti u budućnosti.

 

  1. Kriza izazvana pandemijom korona virusa je pokazala da informacione tehnologije imaju značajnu ulogu u poslovnim procesima u kriznim vremenima. Kako primjena informacionih tehnologija u poslovnim procesima nije na zadovoljavajućem nivou, potrebno bi bilo iskoristiti vrijeme krize kako bi se unaprijedilo korišenje informacionih tehnologija u poslovanju, odnosno potrebno je ukazati na benifite koje proizvodi primjena informacionih tehnologija u svakodnevnim poslovnim procesima.

 

 

Vezane vijesti

TUZLA