12.6 C
Tuzla
02.10.2022.

Uspostava smart tahografa do kraja septembra, ove firme su dobile posao od 2,3 miliona KM

Bh. prijevoznici susreću se sa problemom pri izdavanju tahografskih kartica koje su im neophodne za rad u zemljama Evropske unije.

Problem traje od marta ove godine, kada je Federalno ministarstvo prometa i kominikacija obavijestilo prijevoznike sa područja Federacije BiH koji se bave javnim prijevozom tereta i putnika da nisu u mogućnosti isporučivati kartice prijevoznika za digitalne tahografe zbog tehničkih problema pri izradi samih kartica u Agenciji za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA). 

Zbog loše organizacije nadležnih institucija, a nerijetko i za propust u prebacivanju podataka, ​prijevoznici mjesecima ispaštaju i plaćaju visoke novčane kazne u državama Evropske Unije.

Ipak, tome mi prema najavama Agencija za identifikaciona dokumenta, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA BiH) uskoro trebao biti kraj jer se uskoro očekuje uspostava očekivanih tahografa druge generacije.

“Uspostava i početak funkcionisanja sistema tahografa druge generacije (smart tahografa) se očekuje najdalje do kraja septembra tekuće godine”, potvrđeno je iz IDDEA-e za Akta.ba.

Do tada, ovlaštene radionice mogu obavljati pohranu podataka sa tahografa.

Naime, prema saznanjima Akta.ba portala, Agencija za identifikaciona dokumenta, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine odabrala je još u aprilu ove godine najpovoljnijeg ponuđača za tahografske kartice druge generacije (smart tahografa) sa sistemom za njihovu personalizaciju, izdavanje i primjenu.

Proveden pregovarački postupak

Najpovoljniji ponuđač u postupku javne nabavke tahografskih kartica, koji je proveden pregovaračkim postupkom bez objave obavještenja, je grupa ponuđača CETIS d.d. Celje i Roaming Networks d.o.o. Banjaluka.

Poziv za za dostavljanje zahtjeva bio je upućen na adrese potencijalnih ponuđača, a rok za dostavljanje zahtjeva za učešće bio je 15.4.2022. godine. Do navedenog roka pristigla je ponuda Grupe kandidata Cetis d.d. Celje i Roaming Networks d.o.o. Banjaluka.

Komisija je konstatovala da je grupa ponuđača u provedenom postupku pretkvalifikacije, te druge i treće faze pregovaračkog postupka, dostavila svu potrebnu i validnu dokumentaciju koja je tražena javnom nabavkom.

U skladu sa izvršenom analizom i ocjenom ponude komisija je utvrdila da ponuda grupe ponuđača CETIS d.d. Celje i Roaming Networks d.o.o. Banjaluka sa ukupnom cijenom od 2.047.200,00 KM bez PDV-a, odnosno2.395.224,00 KM sa PDV-om, u pravnom, ekonomskom i tehničkom smislu u potpunosti zadovoljava zahtjeve Agencije, te je dala preporuku da se sa ovim ponuđačem zaključi ugovor.

Odabrane firme će prema pregovaračkom postupku isporučiti 50.000 kartica vozača. 3.000 kartica radionice, 1.000 kontrolnih kartica, 5.000 kartica preduzeća i 1.000 testnih kartica.

Rok isporuke i izvršenja je šest mjeseci računajući od dana zaključenja ugovora.

Promjene u svijetu tahografa

Inače, dolaskom pametnih tahografa druge generacije prijevoznike očekuju velike promjene. Oni će automatski bilježiti svaki prelazak nacionalne granice unutar država EU ali i svaku promjenu opterećenja po osovinama, odnosno utovar i istovar tereta iz vozila. Cilj je bolje i kvalitetnije kontrolirati kabotažu koja se obavlja unutar svake pojedine članice EU-a.

Pametni tahograf druge generacije se u osnovi ne razlikuje previše hardverski (vizualno) u odnosu na prvu generaciju pametnih tahografa. Zapravo ono što se mijenja nalazi se u njemu. Samo radi vizualnog razlikovanja na njegovom kućištu će biti natpis Smart tachograph V2.

Osim u pokretu, daljinsko očitanje podataka s tahografa će se vršiti i postavljanjem uređaja uz prometne ceste, kako bi u slučaju potrebe (ako postoje nepravilnosti uočene daljinskim slanjem podataka) postojala mogućnost da se vozilo fizički zaustavi i obavi kompletan pregled istog.

Podsjetimo, pametni tahografi prve generacije bili su obavezni su u svim novim teškim kamionima od juna 2019. Sada Europska unija uvodi daljnje propise prema kojima će od augusta 2023. godine biti obavezna ugradnja tahografa druge generacije. Cilj propisa Europske unije o tahografima jest povećati sigurnost i osigurati vozačima odgovarajući odmor između smjena.

RTVSlon/Akta.ba

POSLJEDNJE DODANO