Bolja BiH: Pilates je odličan izbor u vrijeme epidemije

TV SLON UZIVO RADI OSLON UZIVO

Disanje u skladu sa pokretima tijela, ravnoteža, koordinacija, pravilno pozicioniranje tijela, svijest o prostoru; jednom riječju kazano – pilates.

Ovu metodu vježbanja već deset godina praktikuje Arijana Baždarević koja je sada otvorila i svoj pilates studio: ”Pilates je jedna posebna stara metoda vježbanja… koju je prije više od 100 godina razvio Josef Pilates, poseban sistem vježbi snage i istezanja. Kroz vježbe pilatesa možemo puno da utičemo na pravilo držanje, ali je program namijenjen da povećamo fleksibilnost i da oblikujemo tijelo.”

Sama metoda pilatesa sastoji se od različitih pokreta istezanja, a sve se vježbe izvode lagano bez naglih pokreta, objašnjava instruktorica. Važno je istaći da ova metoda ne utiče pozitivno samo na fizički izgled.

”Ako izuzmemo samo da kažem fizički izgled koji dobijamo vježbanjem i praktikovanjem… stres je jedan segment koji je jako kod ljudi učestao, a fizičkom aktivnošću ga otklanjamo. Odličan je za unapređenje zdravlja mentalnog, fizičkog, itd.” dodaje Arijana.

Pilates se posebno preporučuje osobama koje imaju deformitete kičmenog stuba. Ipak, rehabilitacijski pilates treba biti izvođen pod nadzorom stručnjaka za rehabilitacijsko vježbanje, dok je fitnes pilates namijenjen  ljudima koji žele poboljšati neki aspekt vlastite tjelesne forme.

”Kroz sve moguće knjige i literaturu ćete pročitati da pilates nema ograničenja ni kada je u pitanju starosna dob ni spol niti šta drugo… ja bih kao metodu vježbanja preporučila ženama, zaposlenim ženama koje imaju puno obaveza, koje imaju djecu. Nije isključivo za njih, ali definitivno su one izloženije,” kaže pilates instruktorica.

Pilates se preporučuje i trudnicama. To je na svom ličnom primjeru isprobala i naša sagovornica. Efekti su bili odlični; nema umora, a osoba je nakon treninga boljeg raspoloženja – ispunjena energijom. Tako je pilates odličan izbor u vrijeme epidemije kada kao nikada do sada imamo vremena za slobodne aktivnosti. Vježbanjem se smanjuje stres, fizički jačamo i spremni smo za sve izazove koji savremeno doba nosi sa sobom.