Globalna medijska kompanija Paramount Global, vlasnik mreže MTV, zvanično je potvrdila da će do kraja 2025. godine ugasiti većinu muzičkih kanala koji su decenijama nosili prepoznatljiv MTV brend. U planu je gašenje kanala MTV Music, MTV 80s, MTV 90s, Club MTV i MTV Live, čime prestaje postojati ono što je nekada bilo srce globalne muzičke televizije.
Ova odluka, kako navodi Paramount, dio je šire transformacije poslovanja u skladu s promjenama u navikama publike. Mladi više ne gledaju muzičke spotove na televiziji, već ih prate putem YouTubea, TikToka i streaming platformi, dok je klasična televizijska forma izgubila nekadašnju privlačnost.
U saopštenju kompanije navedeno je da će glavni MTV kanal i dalje postojati, ali s izmijenjenim konceptom, fokusiranim na zabavni i reality program, dok će muzički sadržaj gotovo potpuno nestati s ekrana. Time će, nakon više od četiri decenije, MTV izgubiti ono po čemu je postao globalni fenomen, muzičke spotove i emisije koje su oblikovale generacije gledalaca.
MTV je počeo s radom 1981. godine, simbolično uz slogan “Video Killed the Radio Star”, a sada, više od 40 godina kasnije, simbolično ga „ubija“ internet. Gašenje muzičkih kanala MTV-a označava kraj jedne epohe televizijske kulture i prelazak u digitalno doba u kojem publika sama bira šta, kad i kako želi da gleda.