Decenijama se smatralo da su ljevoruke osobe nadmoćnije u kreativnim i misaonim procesima u odnosu na desnoruke.
Međutim, novo sveobuhvatno istraživanje demantovalo je ovu uvriježenu pretpostavku i pokazalo da dominacija lijeve ruke ne nosi nikakvu prednost kada je riječ o kreativnosti.
Psiholog Daniel Kasasanto sa svojim timom proveo je veliku meta-analizu, proučivši gotovo hiljadu naučnih radova objavljenih od početka 20. stoljeća do danas.
Cilj istraživanja bio je utvrditi postoji li povezanost između takozvanog divergentnog mišljenja sposobnosti da se razviju originalne i nestandardne ideje i dominacije lijeve ruke.
Rezultati analize pokazali su da ljevoruki ljudi nisu ništa kreativniji od desnorukih, ni u kontrolisanim uslovima laboratorijskih testova, ni u svakodnevnom životu i profesionalnim okruženjima. Naprotiv, u određenim zadacima pokazali su čak i slabije rezultate.
Osim toga, dostupni podaci ne potvrđuju da su ljevoruki ljudi uspješniji u kreativnim zanimanjima. Uspjesi desnorukih u umjetnosti, dizajnu, muzici i sličnim oblastima podjednako su izraženi, ali se često zanemaruju jer ne odgovaraju popularnom narativu.
Zašto onda mit o izuzetno kreativnim ljevorukima i dalje opstaje? Prema mišljenju naučnika, uzrok leži u stereotipima i tendenciji da se ističu pojedinačni, upečatljivi slučajevi.
Među poznatim slikarima i muzičarima zaista ima više ljevorukih, ali kada se posmatraju šire kategorije poput književnosti, nauke ili tehničkih nauka, takva povezanost ne postoji.
„Veza između ljevorukosti i kreativnosti klasičan je primjer pogrešnog tumačenja statistike“, zaključuje Kasasanto. Ljudi, kaže on, često generalizuju na osnovu uspjeha pojedinaca, umjesto da sagledaju šire i reprezentativnije uzorke.
Zaključak naučne zajednice je jasan: dominantna ruka ne određuje kreativni potencijal. Bez obzira na to pišete li lijevom ili desnom rukom, vaša sposobnost da stvarate i razmišljate na originalan način ne zavisi od toga.