Cvijet Srebrenice za Enesa Klopića i danas, jedanaest godina nakon što ga je pretočio u snažan digitalni crtež, ostaje simbol koji nadilazi vrijeme i granice. Njegova interpretacija ovog simbola genocida u Srebrenici nastala je 2014. godine, a i danas, 11. jula 2025, njegova poruka ostaje jednako snažna.
Enes je tada imao 28 godina, bio je apsolvent na Akademiji likovnih umjetnosti u Sarajevu, a svoj crtež stvorio je digitalno, pomoću tableta. U njemu je Cvijet Srebrenice pretvorio u snažnu viziju majki koje u bijelom, nalik melecima, sjede oko tabuta djece koje su izgubile. Govorio je tada da oblik latica vidi kao njihova tijela, kao njihov krug boli i molitve.
“To su uplakane majke koje sjede oko tabuta djeteta. One su u bijelom kao meleci ili anđeli dok na konačan put ispraćaju svoje sinove”, kazao je tada.
Bijela boja latica u ovom cvijetu simbolizira stradanje, dok zelena boja u središtu donosi ono što preživjeli godinama pokušavaju zadržati – nadu. Jedanaest latica ne nosi samo oblik, već datum, podsjećanje na 11. juli 1995. godine, dan kada je počinjen genocid u Srebrenici.

Ova verzija djela, nastala s posebnom pažnjom i emocijom, poslana je u Benettonov muzej u Rimu. Crtež simbolično okuplja majke u bijelom oko tabuta, pretvarajući Cvijet Srebrenice u tihi krik pamćenja, suosjećanja i nade.
Enes Klopić rođen je u Živinicama, a iza sebe ima niz umjetničkih radova koji povezuju historiju, identitet i savremeni izraz. Njegova interpretacija Cvijeta Srebrenice godinama se dijeli na društvenim mrežama, posebno svakog jula, kada se ovaj datum obilježava širom Bosne i Hercegovine, regije i svijeta.
Cvijet Srebrenice tako i danas, kroz Enesovu umjetnost, ostaje mnogo više od simbola – ostaje tiha poruka, podsjetnik i izraz poštovanja prema žrtvama i majkama koje nikada nisu prestale tražiti istinu i pravdu.