Izgradnja nove cijevi osam kilometara dugog tunela Karavanke, koji povezuje Sloveniju i Austriju, trebala bi biti završena do kraja ove godine.
Ipak to neće odmah dovesti do smanjenja saobraćajnih zastoja, iako je upravo to jedan od glavnih ciljeva projekta.
Kao i dosadašnja tunelska cijev, nova će biti podijeljena na dva jednaka dijela – četiri kilometra na teritoriji Slovenije i četiri u Austriji. Dok su Austrijanci svoj dio završili još u septembru 2021. godine, radovi u Sloveniji su počeli kasnije, u augustu 2020., zbog kašnjenja u izboru izvođača.
Turska firma Cengiz İnşaat, koja već ima iskustva s infrastrukturnim projektima u regiji, uključujući dionice Koridora 5C u BiH, angažovana je za izvođenje radova. Cijeli projekt na slovenskoj strani koštaće oko 160 miliona eura, a puštanje nove cijevi u promet planirano je za mart naredne godine.
Međutim, gužve neće odmah biti smanjene jer slijedi temeljna obnova stare cijevi tunela, izgrađene između 1987. i 1991. godine. Tokom te rekonstrukcije, koja će trajati do 2029. i koštati dodatnih 60 miliona eura, saobraćaj će biti preusmjeren kroz novoizgrađenu cijev. Nakon toga će obje cijevi biti u punoj funkciji.
Jedan od najvećih tehničkih izazova tokom radova bio je složen geološki sastav tla, a tunel Karavanke ostaje važna saobraćajna veza za putnike iz Bosne i Hercegovine koji putuju ka zapadu Evrope i obratno.