Agencija za identifikacione dokumente, evidenciju i razmjenu podataka Bosne i Hercegovine (IDDEEA) uputila je apel građanima da blagovremeno planiranje izdavanja dokumenata ili obnavljanja ličnih dokumenata – lične karte, pasoša i vozačke dozvole.
Iako su informacije dostupne putem svih službenih kanala, veliki broj građana i dalje podnosi zahtjeve tek nekoliko dana prije isteka važećih dokumenata, a nerijetko i nakon isteka. Ovakav pristup stvara dodatne gužve, produžava vrijeme čekanja i dodatno opterećuje službenike nadležnih organa.
Iz IDDEEA-e poručuju da ovakva praksa ne smije postati društveno prihvatljiva. Neodgovorno postupanje ne pogađa samo pojedinca, već utiče i na funkcionisanje cijelog sistema. Građani imaju mogućnost da dokumente obnove već šest mjeseci prije isteka važenja, čime se izbjegavaju nepotrebne komplikacije i stresne situacije.
Preporučuje se korištenje e-IDDEEA mobilne aplikacije, putem koje je moguće pratiti status zahtjeva, dobiti obavijesti i na jednostavan način isplanirati cijeli proces.
Poseban apel upućen je roditeljima da redovno provjeravaju rokove važenja dokumenata svoje djece i usklađuju planirane aktivnosti poput putovanja, prijava i konkursa s važenjem ličnih dokumenata.
Iz Agencije poručuju da se kontinuirano radi na unapređenju sistema i efikasnosti pružanja usluga, ali da je odgovornost svakog pojedinca ključna – i da ona počinje na vrijeme.