Učenici Savremeno–umjetničke škole donose dramu i empatiju u domove za starije

Srednja „Savremeno – umjetnička škola“ Tuzla, ove godine izvodi prvu generaciju maturanata koji će, kroz realizaciju programa u polju omladinskog liderstva, projekt menadžmenta, produkcije, kulture i umjetnosti itekako doprinositi razvoju društvene zajednice.

To potvrđuje i realizacija sadržaja u okviru nastavnog predmeta „Primijenjeno pozorište i drama”. Sadržaji  nastavne oblasti  „Terapijsko pozorište i drama” za učenike četvrtog razreda (smjer: Izvedbeni animator dramske umjetnosti i edukacije) ove školske 2024/25. godine realizovani su u saradnji s osobama treće životne dobi. Namjera je da se prepoznaju i primijene terapijski potencijali primijenjenog pozorišta i drame.

Učenici Savremeno–umjetničke škole donose dramu i empatiju u domove za starije
Učenici Savremeno–umjetničke škole donose dramu i empatiju u domove za starije

S obzirom da su maturanti pokazali izuzetan interes za rad s osobama treće životne dobi, jedan od programa kojeg će učenici od naredne školske godine kontinuirano provoditi odnosi se na rad s osobama treće životne dobi.

Kroz nastavu učenici se podučavaju o nastanku, historijskom razvoju i pravcima terapijske drame, primjerima inkluzivne drame u Evropi i svijetu, vrstama poteškoća u razvoju i dramskim potencijalima, radu sa osobama treće životne dobi, oživljavanju sjećanja i reminiscenciji, psihodrami, playback teatru i participativnom teatru, kao i primijenjenom pozorištu i drami u radu s osobama u sudaru sa zakonom.

Učenici Savremeno–umjetničke škole donose dramu i empatiju u domove za starije
Učenici Savremeno–umjetničke škole donose dramu i empatiju u domove za starije

Krajnji ishod učenja je da se, teorijski i praktično, razviju autorski inkluzivni dramski programi koji će biti primjenjivi u Tuzli, Tuzlanskom kantonu i Bosni i Hercegovini.

Jedan od tako razvijenih interaktivnih dramskih programa kao preduslova za razvoj „Teatra sjećanja” učenici su, zajedno sa prof. Amilom Beširović, master dramskim i AV umjetnikom u polju primijenjenog pozorišta, osmislili, a potom su prošle sedmice praktično realizovali u prostorijama Doma za stare „Žute dunje” Tuzla.  Specifičnost ovog programa počiva na aktivnoj metodi koja je učesnicima procesa omogućila otvoreno pokazivanje emocija u zaštićenim uslovima imitirajući prirodno okruženje.

Na ovaj način u Bosni i Hercegovini pokreće se specifični program rada s osobama treće životne dobi kreiran od strane mladih. U budućnosti, ovaj program će se  kontinuirano realizovati uspostavljanjem saradnje sa domovima za stare širom Tuzlanskog kantona i Bosne i Hercegovine, a paralelno će se, od strane učenika i nastavnika razvijati novi programi primijenjenog pozorišta koji se odnose na rad s djecom i mladima s poteškoćama u razvoju i osobama u sudaru sa zakonom.

Učenici Savremeno–umjetničke škole donose dramu i empatiju u domove za starije
Učenici Savremeno–umjetničke škole donose dramu i empatiju u domove za starije

Radujemo se nastavku saradnje s ovom i svim drugim ustanovama za brigu o starima na području Bosne i Hercegovine s kojima ćemo uspostaviti saradnjui tako stvoriti prilike za rad i angažman naših učenika.

Vezane vijesti

TUZLA