20.5 C
Tuzla
15.07.2024.

UIO: Sutra počinje kampanja “Stop švercu 2023”

U periodu 10. april – 10. maj 2023. godine Uprava za indirektno oporezivanje provodi kampanju „Stop švercu 2023“. Cilj ove kampanje je podizanje svijesti građana i dodatna edukacija o akcizama.

Akcize su posebni porezi, koji se uz PDV, plaćaju na određene vrste proizvoda u Bosni i Hercegovini. Tako se posebni porezi ili akcize plaćaju na naftu i i naftne derivate, duhan i duhanske prerađevine, alkohol i alkoholna pića, pivo, vino, bezalkoholna pića i kafu.

Prihodi od akciza su izuzetno značajni u ukupno prikupljenim prihodima od indirektnih poreza. Samo u 2022. godine po osnovu prihoda od akciza prikupljeno je 1,6 milijardi KM. Ova sredstva najvećim dijelom se koriste za finansiranje budžeta na svim nivoima vlasti, prije svega za plate u školstvu, zdravstvu, policiji, državnoj upravi. Pored toga sredstvima od akciza finansiraju se i razna socijalna davanja, ali i penzije.

Zato je od izuzetnog značaja da građani BiH znaju prepoznati kada se radi o prodaju akciznih proizvoda na „crnom tržištu“. Kada je riječ o cigaretama, alkoholnim pićima i kafi, ovi proizvodi moraju biti obilježeni akciznim markicama UIO, jer su jedino tako obilježeni ovi proizvodi legalno u prodaji u BiH. Nafta i naftni derivati se jedino mogu legalno kupiti na benzinskim pumpama.

Pozivamo građane BiH da dostave svaku informaciju o nelegalnoj prodaju akciznih proizvoda Upravi za indirektno oporezivanje. Informacija se može dostaviti putem otvorene linije čiji je broj 080 02 06 07 ili putem viber broja 065 355 155 na koji se može poslati lokacija gdje se akcizna roba prodaje suprotno zakonskim propsima. Svi pozivi su besplatni i anonimni. Zahvaljujemo se građanima na svim do sada dostavljenim korisnim informacijama. Kada se informacija dostavlja u UIO vrlo je važno da bude što više konkretnih detalja kako bi službenici Uprave mogli brzo preduzeti aktivnosti na terenu.

Brojne aktivnosti službenika UIO na terenu rezultirale su činjenicom da je vrijednost oduzetog duhana i cigareta u prethodne tri godine više od 10 miliona KM. Smanjenje „crnog tržišta“ duhana u BiH vidljivo je i kroz rast broja izdanih akciznih markica za obilježavanje cigareta. U 2022. godini je UIO izdala 33 % više akciznih markica za obilježavanje cigareta u odnosu na 2021. godinu.  Rast broja izdanih akciznih markica nastavlja se i u 2023. godini.

Više o kampanji možete pogledati OVDJE

Vezane vijesti

TUZLA