U trenutku kada se novinari u Bosni i Hercegovini suočavaju sa sve ozbiljnijim izazovima i napadima kojima se pokušavaju ograničiti medijske slobode, u Sarajevu je održan dvodnevni Godišnji sastanak medijskih partnera USAID-ove podrške medijima u Bosni i Hercegovini.
Predstavnici medija, te Emily Coffman Krunić i Jeanne Bourgault, predsjednica i izvršna direktorica Internewsa, razmijenili su iskustva o snalaženju u složenim novim okolnostima za nezavisne medije u Bosni i Hercegovini, uključujući pravne izazove.
Uzimajući u obzir da je prema podacima organizacije BH novinari od januara do sredine septembra 2023. godine zabilježeno 57 kršenja prava novinara i napada na novinare, Emily Coffman Krunić, zamjenica direktorice Misije USAID-a u BiH kazala je da je Američka vlada duboko zabrinuta zbog opasnih i eskalirajućih napada na slobodu medija u Bosni i Hercegovini.
Snažna podrša Američke vlade nezavisnim medijima u BiH
„USAID već gotovo 30 godina podržava nezavisne medije u BiH, jer održivo, uravnoteženo novinarstvo koje počiva na činjenicama predstavlja temelj naprednih i funkcionalnih demokratija“, poručila je Emily Coffman Krunic, zamjenica direktora misije USAID-a.

Sastanku su prisustvovali predstavnici više od 40 medija iz RS -a i FBiH. Posebno su bila bitna zapažanja novinara iz Republike Srpske koji su govorili o iskustvima u radu otkako je na snagu stupio Zakon o kriminalizaciji klevete, ali i problemi sa kojima se suočavaju mediji u Federaciji BiH.
Izazovi sa kojima se suočavaju nezavinsi lokalni mediji
Medijski partner USAID-a u našoj zemlji je i RTV Slon čija predstavnica Albina Vicković je govorila o lokalnim političkim i finansijskim pritiscima sa kojima se suočava jedini nezavisni privatni medij u sjeveroistočnoj Bosni.
Sastanak je bio prilika i da se razgovara o globalnim trendovima koji oblikuju medijsku industriju danas, kao što je upotreba alata baziranih na umjetnoj inteligenciji, novostima u analizi podataka i produkciji multimedijalnih sadržaja.
Projekat USAID-ove podrške medijima u BiH (MEA) implementiraju FHI 360 i Internews. Cilj projekta je unapređenje kvaliteta medijskog sadržaja i standarda, te distribucije sadržaja ciljanoj populaciji. Pokrenut 2021. godine, projekat ima za cilj jačanje medijskog prostora u našoj zemlji i to kroz povećanje dostupnosti, kvaliteta i vjerodostojnosti informacija.