Grad Tuzla staje u kraj vožnji električnih romobila u pješačkim zonama. Ova odluka došla je nakon niza žalbi građana, koji su negodovali zbog toga što se romobili i električni romobili voze tokom cijelog ljeta u užem gradskom jezgru, te tako onemogućavaju pješacima normalno kretanje.
”U tom segmentu smo se dogovorili sa Upravom policije MUP-a TK da ćemo pripremiti jedan dokument kojim ćemo definisati upotrebu romobila u gradu, te na taj način omogućiti i policiji i inspekciji Grada Tuzla da reaguju na ovom polju i da zaštite sigurnost građanki i građana Tuzle”, rekao je Zijad Lugavić, gradonačelnik Tuzle
Građani pozdravljaju ovu odluku.
Ranije je inicijativu za regulisanje vožnje romobila u gradu uputila vijećnica u GV Tuzla Dragana Gagro Berberović, upravo zbog, kako navodi, upita građana
“Dosta građana mi se javilo i rekli su da to više nema smisla, da su mnogi bili povrijeđeni, a da su krivi bili maloljetnici koji se podignu i odu dalje, ne zna se ni ko to vozi, jer ti romobili nemaju ni brojeve. Kažem, to treba urediti, da to bude na obostrano zadovoljstvo svih”, kazala je Dragana Gagro Berberović, vijećnica Naše stranke u GV Tuzla.
Osim električnih romobila, građani su nezadvoljni i time što kroz pješačku zonu voze biciklisti. Za razliku od romobila, bicikl kao prevozno sredstvo je prepoznato u Zakonu, te oni koji voze kroz pješačku zonu mogu biti i kažnjeni. Iz Uprave policije MUP-a TK tvrde da službenici na terenu sankcionišu one koji bicikla voze u zabranjenim zonama.
“Vozači bicikla dužni su kretati se što bliže desnoj ivici kolovoza ili biciklističkom stazom, ako postoji, dok je pješačka zona namijenjena isključivo kretanju pješaka. Ulazi u pješačku zonu Tuzle obilježeni su saobraćajnim znakovima. Policijska stanica Centar svakodnevno nadzire Trg slobode i pješačku zonu, s ciljem prevencije i sankcionisanja prekršaja, posebno tokom ljetne sezone kada je povećan broj pješaka”, naveli su iz Uprave policije MUP-a TK.
Iz Uprave policije MUP-a TK navode da, kada su u pitanju električni romobili, trenutni zakon ih ne prepoznaje kao posebnu kategoriju vozila, pa ne postoje jasna pravila kretanja, dobna ograničenja, tehnički standardi niti zabrane. Sada se čeka sastanak predstavnika gradske vlasti i Uprave policije MUP-a TK, kako bi se definisao način na koji se može zabraniti vožnja kroz pješačku zonu. To je moguće odlukom Gradskog vijeća, a sve s ciljem da se preveniraju nesreće.