Njemački trgovački lanac Lidl intenzivno se priprema za ulazak na tržište Bosne i Hercegovine, a prve prodavnice mogle bi biti otvorene krajem naredne godine, saznaje BiznisInfo.ba.
U završnoj fazi je izgradnja centralnog distributivnog centra u Lepenici kod Sarajeva, vrijednog oko 100 miliona eura. Ovaj objekat predstavlja ključnu tačku buduće distributivne mreže Lidla u BiH, a završetak radova očekuje se do kraja ove godine.
Paralelno s tim, Lidl je već izgradio nekoliko prodavnica dvije u Sarajevu te po jednu u Mostaru, Gračanici i Bijeljini. Aktivna je gradnja objekata u Istočnom Sarajevu, Livnu, Bihaću, Gradišci i Modriči, a zemljište je već kupljeno u Zvorniku, Zenici i Trebinju. Dogovorena je i prva lokacija u Banjaluci, dok su pregovori za dodatne parcele još u toku.
Plan kompanije je ambiciozan: u prvom talasu planira se otvaranje 10 do 15 prodavnica u većim gradovima, dok je ukupni cilj otvaranje najmanje 30 marketa širom zemlje.
Objekti koji ne budu spremni u prvom krugu biće otvoreni naknadno, kako se završavaju radovi. U pojedinim sredinama izazov predstavlja pronalazak odgovarajućih lokacija i riješeni imovinsko-pravni odnosi.
Pola milijarde kapitala, ali i milionski gubici
Kompanija Lidl BH trenutno raspolaže kapitalom od oko pola milijarde konvertibilnih maraka. Međutim, i dalje posluje s gubicima – prošlu godinu završila je s minusom od 23,5 miliona KM, što je više u odnosu na gubitke iz 2022. i 2021. godine (19,1 i 18 miliona KM).
Kako se navodi, ovi gubici uglavnom proizilaze iz visokih operativnih troškova i plata zaposlenih u fazi pripreme tržišta.
Vrijednost imovine Lidla BH na kraju 2024. godine iznosila je 259 miliona KM, dok se ukupna imovina udvostručila i dostigla 306 miliona maraka. Najveći dio odnosi se na nekretnine, postrojenja i opremu, što ukazuje na ozbiljne infrastrukturne pripreme za ulazak na bh. tržište.