Šta znači kada praktikujemo punjenje goriva “do vrha”?
Punjenje rezervoara gorivom „do vrha“, iako uobičajena praksa među vozačima koji smatraju da će tako maksimalno iskoristiti svaki litar, u stvarnosti može izazvati niz problema i za automobil, i za okoliš.
Proizvođači vozila, ali i stručnjaci za mehaniku, već godinama upozoravaju da je prekoračenje trenutka kada pištolj na pumpi automatski klikne, nešto što se ne bi smjelo raditi.
EVAP SISTEM
Moderni automobili opremljeni su EVAP sistemom, tehnologijom koja prikuplja i koristi isparavanja iz rezervoara, čime se smanjuje emisija štetnih plinova.
Taj sistem nije predviđen za kontakt s tekućim gorivom. Kada se gorivo toči preko predviđenog nivoa, ono može dospjeti u sistem i izazvati oštećenja filtera, ventila i drugih komponenata.
ČITAJTE I OVO: U BiH više od 5.600 nadzornih kamera bez zaštite prenosi snimke na internet
Takva situacija često dovodi do paljenja lampice „check engine“, nepravilnog rada motora i visokih troškova popravke, koji mogu dostići stotine eura.
Osim toga, dodatno točenje nakon „klika“ pištolja povećava rizik od curenja goriva. U uslovima povišenih temperatura, prosuto gorivo lako isparava i stvara opasnost od požara, naročito ako dođe u kontakt s izduvnim dijelovima ili kočionim sistemom. Ako benzin dospije na karoseriju, može oštetiti lak i uzrokovati trajne mrlje ili pojavu korozije.
Zakonom zabranjena praksa u nekim zemljama
Ovakvo ponašanje šteti i okolišu, jer isparavanja goriva zagađuju zrak, a prosuti benzin ili dizel onečišćuju tlo. U nekim zemljama takva praksa čak je zakonom zabranjena. Razlog je jednostavan a to je zbog toga što je automatika na pištolju dizajnirana da zaustavi točenje kada rezervoar dostigne optimalni nivo, a nastavak punjenja izlaže vozilo i okruženje bespotrebnom riziku.
Najsigurnije je stati onog trenutka kada se čuje klik. Iako mnogima može djelovati bezazleno da pokušaju „dodati još malo“, posljedice tog poteza u stvarnosti mogu biti ozbiljne.
MOŽDA ĆE VAS ZANIMATI: Muzej “Bitka za ranjenike na Neretvi” – mjesto gdje historija progovara kroz autentične tragove
Kod starijih vozila, proizvedenih prije sredine devedesetih godina, koja nemaju EVAP sistem, ovaj rizik je nešto manji, ali opasnosti od curenja i štete po lak vozila ostaju prisutne.
Bez obzira na model vozila, preporuka ostaje ista a to je da se ne forsira, ne puni do kraja I poštuje trenutak kada pumpa sama zaustavi točenje.
Cijene nafte ponovo u padu
A kada je riječ o uštedama, pažnju vozača ovih dana dodatno privlače i informacije sa svjetskih berzi – cijene nafte bilježe najveći pad u mjesecima.
Cijene nafte prošle sedmice su potonule više od 11 posto jer su nakon dogovora o primirju između Izraela i Irana splasnula strahovanja od poremećaja isporuka nafte s Bliskog istoka.
Cijena barela na londonskom tržištu potonula je prošle sedmice 12 posto, na 67,77 dolara, dok je na američkom tržištu barel pojeftinio 11,3 posto, na 65,52 dolara.
Cijene nafte oštro su pale početkom prošle sedmice, kada je postignut dogovor između Izraela i Irana o prekidu vatre. Tako su splasnula strahovanja od poremećaja isporuka nafte s Bliskog istoka i zatvaranja prometa kroz Hormuški tjesnac, kojim dnevno prolazi između 18 i 19 miliona barela sirove nafte i goriva za kupce širom svijeta.
– Objava primirja ‘izbrisala’ je premiju geopolitičkog rizika iz cijena nafte – kaže Ole Hvalbye iz SEB-a. Zahvaljujući tome, cijene nafte skliznule su na gotovo iste razine na kojima su bile prije izbijanja izraelsko-iranskog rata, javlja SEEbiz.
Više vijesti sa portala RTV Slon
Zambakovo ulje pravi se sada: recept za prirodnu njegu kože i kućni lijek
Hajdučka trava (kunica) i njena moć: zašto se hajdučica smatra čuvaricom zdravlja
Kako se riješiti mrava – jednostavni i prirodni trikovi za domove u regiji