Digitalne vozačke dozvole
Početkom ove godine Poslanik u Predstavničkom domu Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine Saša Magazinović uputio je u parlamentarnu proceduru inicijativu čiji je cilj da ukine diskriminaciju po kojoj stariji vozači plaćaju preko tri puta veću cijenu takse za produženje vozačke dozvole, dok vozači umanjene zdravstvene sposobnosti plaćaju i do pet puta veći iznos u odnosu na druge vozače u istom vremenskom periodu.
Kako je tada istakao uplata takse za obnovu vozačke dozvole u iznosu od 60 KM se zahtjeva od svih vozača bez obzira na rok trajanja vozačke dozvole. Prema zakonu, vozačka dozvola se izdaje na period od 10 godina.
Međutim, prema istom zakonu, starijim vozačima se smanjuje rok trajanja važenja dokumenta na tri godine, dok vozači sa umanjenom zdravstvenom sposobnošću moraju obnoviti vozačku dozvolu u nekim situacijama i svake dvije godine, te svaki put platiti taksu.
Magazinovićev prijedlog se bazira na plaćanju takse za obnovu vozačke dozvole na način da se njen iznos računa prema dužini roka trajanja dokumenta.
Znatno manje cijene obnove vozačke
Bez promjene današnje cijene takse, godišnja cijena bi bila šest KM, što bi značilo da bi penzioneri obnovu vozačke dozvole plaćali 18 KM u odnosu na sadašnjih 60 KM, dok bi vozači sa smanjenom zdravstvenom sposobnošću koji vozačku dozvolu obnavljaju svake dvije godine plaćali 12 KM umjesto dosadašnjih 60 KM.

U konačnici, svi vozači u Bosni i Hercegovini bi u periodu od 10 godina plaćali istu cijenu, što danas nije slučaj.
Uvođenje digitalne verzije dokumenata
S obzirom na to da sve više ustanova uvodi aplikacije i digitalni pristup dokumentima tako je i Evropski parlament usvojio izmjene zakona koje mijenjaju način na koji bi se u budućnosti trebale izdavati vozačke dozvole.
Jedna od ključnih promjena jeste uvođenje digitalne verzije dokumenata odnosno digitalne vozačke dozvole a vozačima će biti dostupna u vidu aplikacije na mobilnim telefonima. S druge strane ne isključuje se mogućnost fizičke vozačke dozvole, ona također ostaje u opciji za one koji je i dalje žele imati u novčaniku.
Digitalne vozačke dozvole nisu izmjena koja bi bila trenutno stanje ili određeno vrijeme. Države imaju rok od pet ipo godina da provedu ovu promjenu kako bi se ona ukorijenila u društvo.

Osim toga, razmatra se i opcija da se uvođenjem digitalne vozačke dozvole treba i da skrati period važenja vozačkih dozvola starijim osobama. To se odnosi na mogućnost da vozačke dozvole za osobe starije od 65 godina traju kraće nego za ostale kategorije vozača.
Ono što je većini dobro poznata činjenica jeste da u određenim zemljama postoji obaveza ljekarskog pregleda za produženje vozačke dozvole nakon određene dobi. Bosna i Hercegovina jedna je od tih zemalja.
Inicijativa da države članice dodatno skrate period važenja dozvola za starije bez obavezne individualne procjene izazvao je kritike platforme AGE Platform Europe, koji su istakli da bi automatsko ograničavanje prava na osnovu godina bilo diskriminatorno. U njihovom stavu stoji i upozorenje da godine same po sebi nisu mjerilo sposobnosti te da bi ovakva mjera mogla imati negativne posljedice po mobilnost, samostalnost i svakodnevni život mnogih starijih ljudi.
U prošloj godini 24 osobe starije od 65 godina izgubile život u saobraćajnim nezgodama
Zagovara se model u kojem bi se procjena sposobnosti za vožnju radila pojedinačno, bez generalizacija. Stariji vozači, kako navode iz organizacije, često voze pažljivo i bez incidenata, oslanjajući se na iskustvo i odgovorno ponašanje.
S druge strane, podaci iz saobraćajnih statistika unose dodatnu težinu u raspravu. Tokom prvih sedam mjeseci prošle godine, vozači stariji od 65 godina učestvovali su u 2.688 saobraćajnih nezgoda, u kojima je povrijeđeno 779 osoba, a 24 iz ove starosne grupe izgubile su život.
U narednim godinama biće na državama članicama da odluče hoće li ovu mogućnost uopšte primijeniti i ako hoće, kako će balansirati između bezbjednosti u saobraćaju i prava starijih građana da ravnopravno učestvuju u javnom životu.