Je li BiH još daleko od medijskih i digitalnih standarda EU?

Informaciono društvo i mediji koji prenose istinite činjenice, spadaju među kriterije koje bi BiH trebala ispuniti kako bi nekada pristupila Evropskoj uniji. Iako udruženja novinara i brojne vladine i nevladine organizacije godinama rade na tome da BiH dostigne viši nivo kada je u pitanju razumijevanje medija u vezi sa pristupom uniji, čini se da je još mnogo posla pred nama. To govori i podatak da je Udruženje BH novinari još prije osam godina iniciralo donošenje tri zakona koji bi pomogli našoj državi na putu ka evropskoj zajednici.

Marko Divković, predsjednik Udruženja BH Novinari

“Zakon o marketingu, Zakon o transparentnosti medija i Zakon koji se tiče sigurnosti novinara. Nijedan od tih zakona nije makao dalje od protokola. U međuvremenu je EU našim političarima stavila onih čuvenih 14 prioriteta, mislim da su do sada samo dva ispunjena, a onaj koji je nama najvažniji, a tiče se uredničke nezavinosti, održivosti RTV servisa BiH, do toga naši parlamentarci još nisu ni došli”, rekao je Marko Divković, predsjednik Udruženja BH novinari.

Novinari i drugi stručnjaci zbog toga žele kroz fokus grupe i radne sastanke doći do podataka šta je uopšte učinjeno kada je ova tema u pitanju, te da li građani ovu temu smatraju bitnom i da li o njoj znaju više.

Rubina Čengić, novinarka i voditeljica fokus grupe za Poglavlje 10 SSP

“Do sada smo čuli da problema ima dosta. Najveće zamjerke da se javna preduzeća u sferi telekomunikacija i interneta ne razvijaju prema potrebama potrošača nego više u interesu političkih partija, da digitalizacija u različitim sferama života ne ide adekvatnom brzinom pa ni u obrazovnim ustanovama”, kazala je Rubina Čengić, novinarka i voditeljica fokus grupe za Poglavlje 10 SSP.

Da BiH zaista kaska za zemljama Evropske unije, a nekad čak i zemljama regije, govore i podaci Udruženja potrošača TK koje gotovo svakodnevno dobija pritužbe vezane za trgovinu putem interneta.

 

Gordana Bulić, predsjednica Udruženja potrošača TK

“Nemamo usaglašene propise vezano za elektronsko trgovanje, za prodaju preko interneta i tu imamo najviše žalbi jer ljudi nisu sposobni da odvoje neke prodajne platforme koje npr imaju veliki lanci poput Binga, Mercatora, od prodaje na društvenim mrežama, gdje pojedinci često prevarantski prodaju”, kazala je Gordana Bulić, predsjednica Udruženja potrošača TK.

Sljedeća fokus grupa bit će održana sutra u Brčkom, a u planu su i dvije velike online sesije sa stručnjacima iz različitih oblasti, a sve s ciljem upoznavanja javnosti o tome gdje je BiH kada je u pitanju pristup Evropskoj uniji.

Vezane vijesti

RADIO SLON