Prema posljednjim podacima koji su dostupni iz analize BiHAMK-a, najveći broj kvarova na vozilima koja su zatražila tehničku pomoć odnosi se na električni sistem, koji čini više od trećine svih prijavljenih problema.
Tačnije, 35,09 posto kvarova bilo je povezano s električnim komponentama, dok su motor i ispušni sistem zauzeli drugo mjesto sa 22,86 posto. Na trećem mjestu su problemi s upravljačkim mehanizmom i vješanjem, s udjelom od 10,37 posto.
Šta se tačno kvari
Problemi s elektrikom obuhvataju čitav niz dijelova počevši od startne baterije i elektropokretača, do svjećica, osigurača i senzora. Posebno su osjetljive komponente kod novijih vozila koje koriste start/stop sisteme, gdje se akumulator često prazni zbog modernih potrošača poput klima uređaja i audio sistema, koji rade i dok motor miruje. Kada se baterija često puni i prazni, njen vijek trajanja se drastično smanjuje.
Klemanje bez znanja – recept za veću štetu
BiHAMK upozorava da se sve češće vozači odlučuju sami rješavati problem ispražnjene baterije, koristeći takozvano “klemanje” odnosno posuđivanje struje s drugog vozila.
Iako naizgled jednostavan potez nestručno rukovanje može izazvati dodatne kvarove, posebno na osjetljivim električnim sklopovima. Stručnjaci savjetuju da ovakve intervencije uvijek obavlja profesionalna osoba.
Motor i gorivo kao izvor problema
Kvarovi na motoru i ispušnom sistemu najčešće nastaju usljed trošenja ključnih dijelova, što se manifestuje povećanom potrošnjom ulja ili goriva, a može doći i do pregrijavanja. Uzrok često leži i u lošem kvalitetu goriva koje se koristi, što dodatno opterećuje motor.
Neispravni sistemi upravljanja i grijanja
Pored spomenutih kvarova, vozači se BiHAMK-u najčešće obraćaju i zbog problema s prijenosnim mehanizmima, grešaka u sistemima grijanja i hlađenja, poteškoća s paljenjem motora i, vjerovali ili ne, slučajeva kada ne mogu otključati svoje vozilo.
Nekad su kvarovi bili jednostavniji
Prije nekoliko decenija, kvarovi su se uglavnom svodili na svjećice, termostate i pumpe za gorivo, a mnogi su ih rješavali uz cestu. Danas, s dolaskom sofisticiranih automobila, većina kvarova zahtijeva vuču do ovlaštenog servisa, jer je tehnologija toliko napredovala da jednostavne popravke gotovo da više ne postoje.
Iako nova vozila nude komfor, sigurnost i naprednu tehnologiju, realnost pokazuje da je i kvarove koje donose sve teže sami razumjeti, a kamoli popraviti.