Kafa 6 KM, ćevapi 14 KM, gore društvene mreže

Kafa 6 KM, ćevapi 14 KM, rečenica koja se proteklih dana širi društvenim mrežama poput požara. Sarajevski ugostitelji, očito pogođeni inflacijom i turističkom sezonom, značajno su povećali cijene, a građani nisu ostali tihi.

Prvi statusi su bili šokirani tonom. Neko je uz račun iz poznate sarajevske ćevabdžinice objavio komentar: “Nisam naručio zlatne ćevape, nego normalne s lukom.” Zatim su uslijedile fotografije kafa u fildžanima uz istaknutu cijenu od 6 maraka – uz podsjećanje da su do prije godinu dana koštale 1,5 KM.

Sarajevo je ovih dana preplavljeno turistima, što dodatno utiče na dinamiku cijena. No ono što je posebno zanimljivo jeste način na koji građani reaguju – ne samo ljutnjom, nego i humorom. Na Facebooku, Twitteru i TikToku pojavile su se stotine satiričnih objava, od lažnih plakata “Welcome to Sarajevo – ćevapi samo 14 KM”, do video klipova koje su generisale aplikacije umjetne inteligencije.

Neki su kreirali satirične turističke vodiče, gdje pored cijena ćevapa pišu i uputstva kako da “turista ne padne u nesvijest pri narudžbi”. Drugi su iskoristili alate poput AI generatora slika da bi prikazali izmišljene menije iz 2040. godine gdje kafa košta 26 KM, a voda se naplaćuje po gutljaju.

Iako se iza šale krije frustracija, jasno je da je cijena obične kafe i tanjira ćevapa postala društvena tema. Građani se sve češće pitaju da li je poskupljenje opravdano, ili se polako uvodi praksa gdje su cijene prilagođene samo turistima, dok su domaći gurnuti u kut.

Ono što je sigurno, rasprava o tome da li je kafa 6 KM, ćevapi 14 KM postala nova realnost u Sarajevu tek je počela.

Vezane vijesti

RADIO SLON